مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,601
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

700
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های یک مربی بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جهرم

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 46

چکیده

 مقدمه: مربیان بالینی با خلق یک محیط آموزشی بالینی مناسب نقش بسزایی در موفقیت و کسب توانمندی های حرفه ای دانشجویان دارند. این مطالعه با هدف تعیین ویژگی های یک مربی بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جهرم انجام گرفت.روش کار: در این مطالعه توصیفی- مقطعی, 75 دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جهرم به روش سرشماری مشارکت داشتند. از پرسش نامه ای روا و پایا با سوالاتی در چهار حیطه شایستگی های حرفه ای, خصوصیات فردی, توانایی آموزش دادن و تعامل مربی با دانشجویان استفاده شد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی, آزمون آماری t مستقل و تحلیل واریانس با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد.یافته ها: ویژگی های مربی بالینی از دیدگاه دانشجویان به ترتیب اهمیت در حیطه های شایستگی و توانمندی حرفه ای (0.80± 4.4=-x), تعامل با دانشجویان (0.96±4.2=-x), خصوصیات فردی (0.95± 4.1=-x) و در نهایت حیطه توانایی آموزش دادن مربی بالینی (0.89±4.0=-x) بود. 98.4 درصد از دانشجویان, علاقمندی به مراقبت از بیمار, 80 درصد دانش حرفه ای مربی, توضیح و نمایش تکنیک های جدید پرستاری, 86.3 درصد مهارت مربی بالینی در انجام رویه های پرستاری, 83.4 درصد توانایی ایجاد انگیزه و رفتار صادقانه با دانشجو را از مهم ترین ویژگی های مربی بالینی ذکر کردند. بحث و نتیجه گیری: از دیدگاه دانشجویان ویژگی های مربی بالینی در ارتقا کیفیت تجربه بالینی دانشجویان پرستاری, کسب دانش, مهارت های حرفه ای و نگرش مناسب دانشجویان نقش اساسی دارد و ضروری است در دانشکده های پرستاری در خصوص ارتقای این ویژگی های اقدامات مناسبی انجام گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی پور، صدیقه، نجفی پور، سهراب، رئوفی، رحیم، عبدی، محمدهاشم، و مصلی نژاد، لیلی. (1390). ویژگی های یک مربی بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جهرم. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، 9(ویژه نامه آموزشی)، 39-46. SID. https://sid.ir/paper/130913/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی پور صدیقه، نجفی پور سهراب، رئوفی رحیم، عبدی محمدهاشم، مصلی نژاد لیلی. ویژگی های یک مربی بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جهرم. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)[Internet]. 1390؛9(ویژه نامه آموزشی):39-46. Available from: https://sid.ir/paper/130913/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه نجفی پور، سهراب نجفی پور، رحیم رئوفی، محمدهاشم عبدی، و لیلی مصلی نژاد، “ویژگی های یک مربی بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جهرم،” مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، vol. 9، no. ویژه نامه آموزشی، pp. 39–46، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130913/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button