مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,217
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,099
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک دولتی (مطالعه موردی: شهر اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف اصلی هر سازمان, ورای فروش محصول خود, ایجاد نوعی رابطه و پیوند پایدار بین محصول و گروه خاصی از مشتریان است که عصاره آن نوعی تعهد و وفاداری مشتری نسبت به محصول سازمان خواهد بود. ایجاد چنین تعهدی, طی فرایندی صورت می گیرد که شامل آشنا شدن مشتری با محصول, شناخت پیدا کردن نسبت به آن و سپس ترجیح محصول است. در صورت موفقیت آمیز بودن این فرآیند, وفاداری مشتری, موفقیت سازمان و مایوس شدن سایر رقبا تضمین خواهد شد. در این مقاله, عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک دولتی در شهر اصفهان با طرح 9 فرضیه در خصوص تاثیر خدمات گسترده بانکی, امکان دسترسی سریع, نمای ظاهری بانک, اعتبار بانک, سرعت عمل, فناوری جدید روز, برخورد کارکنان, سود پرداختی به سپرده ها و هزینه کارمزد تسهیلات بر ترجیح مشتریان مورد بررسی قرار گرفته است. برای آزمون فرضیه های پژوهش, از یک نمونه آماری 150 نفری مشتریان شعب بانک های دولتی شهر اصفهان که به طور اتفاقی انتخاب شدند, استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان داده است که کلیه عوامل فوق بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک دولتی تاثیر قطعی داشته اند. همچنین بین نظر مشتریان با توجه به سن, شغل, مدرک تحصیلی و نوع حساب بانکی, تفاوت معناداری وجود داشته است. نحوه برخورد کارکنان و امکان دسترسی سریع مشتریان به بانک وسرعت عمل, به ترتیب از مهم ترین عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک دولتی شهر اصفهان بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رنجبریان، بهرام، و غلامی کرین، محمود. (1385). بررسی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک دولتی (مطالعه موردی: شهر اصفهان). دانشور رفتار، 13(20 (ویژه مقالات مدیریت 7))، 49-60. SID. https://sid.ir/paper/46383/fa

    Vancouver: کپی

    رنجبریان بهرام، غلامی کرین محمود. بررسی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک دولتی (مطالعه موردی: شهر اصفهان). دانشور رفتار[Internet]. 1385؛13(20 (ویژه مقالات مدیریت 7)):49-60. Available from: https://sid.ir/paper/46383/fa

    IEEE: کپی

    بهرام رنجبریان، و محمود غلامی کرین، “بررسی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک دولتی (مطالعه موردی: شهر اصفهان)،” دانشور رفتار، vol. 13، no. 20 (ویژه مقالات مدیریت 7)، pp. 49–60، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46383/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button