مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,026
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,096
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک های خصوصی و دولتی

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 130

چکیده

 در طی سال های گذشته بانک های دولتی در زمینه بازاریابی و جذب مشتری موفق نبوده و نتوانسته اند منابع مالی زیادی جذب نمایند, از سوی دیگر تسهیلات ارایه شده نیز از لحاظ کمی و کیفی در سطح قابل قبولی نبوده است. مهم ترین علت مشکلات فوق دولتی بودن بانک هاست. در اساسنامه بانک های ایران به طور مشخص به نقش خدماتی آنها و مجری سیاست های دولت بودن, مانند اعطای تسهیلات تکلیفی, اشاره شده است. بانک مرکزی نیز با بانک های تجاری و تخصصی کشور همانند شعبه های خود برخورد می کند و از نظر قوانین و مقررات محدودیت های بسیار زیادی وجود دارد. مواردی مانند نیروی انسانی, رشد تکنولوژی, قراردادها و بسیاری از مسائل دیگر نیز در اختیار بانک ها نیست. از آنجا که بسیاری از بانک های دولتی طبق اصل 44 قانون اساسی در آینده ای نه چندان دور به بانک های خصوصی تبدیل می شوند, شناخت عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک ها از اهمیت وافری جهت جذب و جلب مشتریان برخوردار است. در این تحقیق سعی گردیده عوامل موثر بر ترجیح مشتریان شناسایی و اولویت بندی شده و بر اساس آنها پیشنهاداتی به نظام بانکی ارایه گردد. یافته ها نشان می دهد مهم ترین عامل انتخاب بانک های خصوصی دریافت سود بیشتر و مهم ترین عامل انتخاب بانک های دولتی امکان دسترسی سریع به بانک بوده و کم اهمیت ترین عامل انتخاب, ویژگی ظاهری بانک در هر دو مورد بیان شده است. همچنین اولویت بندی عوامل تاثیرگذار بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک نشان می دهد عوامل رفتاری و نگرشی, فناوری, تسهیلات مالی و فیزیکی به ترتیب بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک های خصوصی موثرند و این اولویت بندی در بانک های دولتی به ترتیب عوامل رفتاری و نگرشی, فناوری, فیزیکی و تسهیلات مالی می باشند. به این ترتیب عوامل رفتاری و نگرشی در هر دو بانک از نظر تاثیرگذاری بر ترجیح مشتریان بالاترین اولویت را دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صفری، سعید، قاضی زاده، مصطفی، و نیازی، محمدرضا. (1388). مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک های خصوصی و دولتی. دانشور رفتار، 16(38 (ویژه مدیریت و پیشرفت 1))، 121-130. SID. https://sid.ir/paper/46360/fa

Vancouver: کپی

صفری سعید، قاضی زاده مصطفی، نیازی محمدرضا. مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک های خصوصی و دولتی. دانشور رفتار[Internet]. 1388؛16(38 (ویژه مدیریت و پیشرفت 1)):121-130. Available from: https://sid.ir/paper/46360/fa

IEEE: کپی

سعید صفری، مصطفی قاضی زاده، و محمدرضا نیازی، “مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک های خصوصی و دولتی،” دانشور رفتار، vol. 16، no. 38 (ویژه مدیریت و پیشرفت 1)، pp. 121–130، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46360/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا