مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,886
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

629
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک های تفکر و رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 94

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبک های تفکر و رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر انجام شد. 386 دانشجو [156 پسر (SD=2.1, M=22.1) و 230 دختر (SD=1.8, S=21.1)] به فهرست سبک های تفکر و پرسشنامه تجدیدنظر شده فرایند مطالعه پاسخ دادند. در این مطالعه, برای بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان, میانگین کل نمرات دانشجویان شرکت کننده از طریق آموزش هر دانشکده, جمع آوری شد. در بخش تحلیل داده ها, به منظور بررسی رابطه بین سبک های تفکر و رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی, از چند طرح تحلیل رگرسیون گام به گام و برای بررسی نقش تفاوت های جنسی بر سبک های تفکر و رویکردهای یادگیری, از چند طرح تحلیل واریانس چندمتغیری, استفاده شد. نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که ابعاد چندگانه سبک های تفکر, شامل کارکردها, سطح ها, شکل ها, حوزه ها, گرایش ها و رویکردهای یادگیری سطحی و عمیق, سطوح متمایزی را از تغییرپذیری نمرات پیشرفت تحصیلی دانشجویان تبیین کردند. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری نشان داد که از نظر سبک های تفکر کلی, درونی, آنارشیست, سلسله مراتبی و سلطنتی, تفاوت بین دو جنس معنادار بود. در مجموع, نتایج پژوهش حاضر, ضرورت بازشناسی نقش سبک های تفکر و رویکردهای یادگیری را در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان مورد تاکید قرار می دهد. تلویحات یافته های پژوهش حاضر برای معلمان بحث می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیرمحمدی، غلامرضا، خدایی، علی، یوسفی، هادی، شریعتی، فرهاد، و دستا، مهدی. (1389). رابطه سبک های تفکر و رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 2(1 (پیاپی 2-58))، 69-94. SID. https://sid.ir/paper/469508/fa

    Vancouver: کپی

    پیرمحمدی غلامرضا، خدایی علی، یوسفی هادی، شریعتی فرهاد، دستا مهدی. رابطه سبک های تفکر و رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1389؛2(1 (پیاپی 2-58)):69-94. Available from: https://sid.ir/paper/469508/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا پیرمحمدی، علی خدایی، هادی یوسفی، فرهاد شریعتی، و مهدی دستا، “رابطه سبک های تفکر و رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 2، no. 1 (پیاپی 2-58)، pp. 69–94، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/469508/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button