مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,905
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل فردی- خانوادگی موثر بر افت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال تحصیلی (84-1383)

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 115

چکیده

 یکی از مهمترین مسایل و مشکلات نظامهای آموزشی موضوع افت تحصیلی است که آثار ناگواری برجا می گذارد. در این بررسی 692 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به نسبت تعداد دانشجویان هر دانشکده به صورت مساوی انتخاب و از نظر سن, جنس, رشته تحصیلی, ترم همتا شدند و سپس بر اساس روش های آماری هر دو گروه مقایسه گردیدند. یافته ها نشان داد میزان افت در دندانپزشکی بالاتر و در گروه پیراپزشکی کمتر است (P<0.007). میزان نگرش دانشجویان به اساتید در مجموع در حد متوسط بوده و مهارتهای مطالعه بین دانشجویی که افت تحصیلی را تجربه کردند کمتر است (P<0.04). متوسط میزان مطالعه در دانشجویانی که افت تحصیلی داشتند 2.14 ساعت در روز و آنهایی که افت نداشتند 2.8 ساعت در روز است (P<0.01). میزان افت تحصیلی در دانشجویان بر اساس جنسیت, وضعیت تاهل و خود پنداری معنی دار نبود. همچنین یافته ها نشان داد ارتباط معنی داری بین افسردگی و افت تحصیلی وجود دارد. برگزاری کارگاههای آموزشی برای دانشجویان جهت ارتباط موثر و هم چنین بستر سازی مناسب برای یادگیری مهارتهای مطالعه برای دانشجویان دارای افت تحصیلی, و معرفی دانشجویان به اداره مشاوره, درمان افسردگی, حذف عوامل استرس زای محیط آموزشی بر اساس یافته های پژوهشی قبلی می تواند مفید فایده باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رئوفی، محمدباقر، صداقت، کامران، حنایی، جلال، خدادادی، خداداد، نظری، مهدی، پوزش، شهین دخت، و عسگری، علیرضا. (1386). عوامل فردی- خانوادگی موثر بر افت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال تحصیلی (84-1383). مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، 29(4)، 113-115. SID. https://sid.ir/paper/46954/fa

    Vancouver: کپی

    رئوفی محمدباقر، صداقت کامران، حنایی جلال، خدادادی خداداد، نظری مهدی، پوزش شهین دخت، عسگری علیرضا. عوامل فردی- خانوادگی موثر بر افت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال تحصیلی (84-1383). مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز[Internet]. 1386؛29(4):113-115. Available from: https://sid.ir/paper/46954/fa

    IEEE: کپی

    محمدباقر رئوفی، کامران صداقت، جلال حنایی، خداداد خدادادی، مهدی نظری، شهین دخت پوزش، و علیرضا عسگری، “عوامل فردی- خانوادگی موثر بر افت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال تحصیلی (84-1383)،” مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، vol. 29، no. 4، pp. 113–115، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46954/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button