مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

587
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

216
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین تجارب پرستاران از بستر آموزش مداوم پرستاری: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 2 | صفحه پایان 15

چکیده

 سابقه و اهداف: یکی از راه هایی که بتوان رفتارهای مراقبتی پرستاران را از نظر علمی بهبود بخشید, اجرای فرایند آموزش مداوم و بهسازی آن است, برای نیل به این هدف بایستی بستری مناسب برای آموزش مداوم پرستاران فراهم باشد. در حال حاضر با وجود الزام قانونی برای آموزش مداوم پرستاران, این هدف به طور مطلوب محقق نشده است. برای نیل به این هدف بایستی عوامل زمینه ای بررسی شوند, از این رو هدف این تحقیق کنکاشی در تجارب پرستاران برای تبیین بستر اجرائی آموزش مداوم پرستاری طی یک مطالعه کیفی بود.روش بررسی: این مطالعه با رویکرد کیفی در سال 1390 انجام شد. 23 نفر از سوپروایزران آموزشی, مدیران پرستاری و پرستاران با روش نمونه گیری مبتنی بر هدف در این مطالعه مشارکت داشتند. جمع آوری داده ها با مصاحبه بدون ساختار و یادداشت در عرصه و تجزیه و تحلیل داده ها با روش تحلیل محتوی قراردادی انجام گرفت.یافته ها: در طی فرایند آنالیز محتوا, مشارکت کنندگان در نهایت سه طبقه شامل: 1) گرایش ناکافی به آموزش الزامی 2) حمایت ناکافی و 3) نظارت آموزشی انفعالی را تبیین کردند که درونمایه اصلی مطالعه شامل اقبال ناکافی از آموزش قانونی از آن ها بدست آمد.نتیجه گیری: در حال حاضر به دلیل نبود انگیزه, حمایت و نظارت موثر آموزشی, پرستاران فعالانه در فرآیندهای یادگیری وارد نشده و آموزش مداوم محدود به اجرای مصوبات قانونی و کسب منافع آموزشی برای پرستاران و سازمان آنان شده است, بنابراین برای بهبود این وضعیت نیاز به توجه و بسترسازی مناسب شامل حمایت کافی و نظارت آموزشی موثر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    واعظی، علی اکبر، ونکی، زهره، و احمدی، فضل اله. (1391). تبیین تجارب پرستاران از بستر آموزش مداوم پرستاری: یک مطالعه کیفی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 7(3 (پیاپی 7))، 2-15. SID. https://sid.ir/paper/471235/fa

    Vancouver: کپی

    واعظی علی اکبر، ونکی زهره، احمدی فضل اله. تبیین تجارب پرستاران از بستر آموزش مداوم پرستاری: یک مطالعه کیفی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1391؛7(3 (پیاپی 7)):2-15. Available from: https://sid.ir/paper/471235/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر واعظی، زهره ونکی، و فضل اله احمدی، “تبیین تجارب پرستاران از بستر آموزش مداوم پرستاری: یک مطالعه کیفی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 7، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 2–15، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/471235/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button