مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

688
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

138
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی نیازهای آموزشی اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1390

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 92

چکیده

 سابقه و اهداف: شناسایی نیازهای آموزشی, گامی مهم در برنامه ریزی برای برنامه های رشد اعضاء هیات علمی بوده و نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزش دارد. هدف مطالعه حاضر, تعیین نیازهای آموزشی اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد و اولویت بندی این نیازها بود تا اولویت هایی که باید آموزش داده شود, تعیین و به مسوولان برای طراحی برنامه های آموزشی ارائه گردد.روش بررسی: مطالعه از نوع مقطعی بود که بر روی کلیه اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به تعداد 260 نفر انجام شد. با استفاده از شاخص های بدست آمده از مرور متون, پرسشنامه ای تنظیم سپس روایی و پایایی آن تعیین شد. اهمیت نیاز آموزشی با نمره 1 تا 20 مشخص گردیده بود, و در نهایت داده ها تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: حیطه های مختلف نیاز آموزشی در اعضاء هیات علمی بالینی به ترتیب: حیطه آشنایی با آیین نامه های مرتبط با ارتقاء, پژوهش, توسعه فردی و در اعضاء هیات علمی غیر بالینی به ترتیب: حیطه پژوهش, آشنایی با آیین نامه های مرتبط با ارتقاء و آموزش اولویت بندی گردید. در اعضاء هیات علمی بالینی: اولویت اول در حیطه آموزش, طراحی, اجرا و تحلیل آزمون های شفاهی و مشاهده, در حیطه پژوهش, مهارت تحلیل آماری داده ها و در اعضاء هیات علمی غیر بالینی: اولویت اول در حیطه آموزش, نحوه پرورش تفکر انتقادی و قدرت استدلال, در حیطه پژوهش, نحوه ارزیابی و داوری طرح های تحقیقاتی بود.نتیجه گیری: اعضاء هیات علمی بالینی به هر هفت حیطه اصلی, به ویژه آیین نامه های مرتبط با ارتقاء و اعضاء هیات علمی غیر بالینی به حیطه پژوهش نیاز آموزشی دارند. پیشنهاد می گردد برای برنامه ریزی اهمیت و وزن هر هفت حیطه به صورت استاندارد مشخص شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظلومی محمودآباد، سیدسعید، نوروزی، سعیده، نوروزی، علی، و میرزایی علویجه، مهدی. (1391). ارزیابی نیازهای آموزشی اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1390. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 7(3 (پیاپی 7))، 79-92. SID. https://sid.ir/paper/471237/fa

    Vancouver: کپی

    مظلومی محمودآباد سیدسعید، نوروزی سعیده، نوروزی علی، میرزایی علویجه مهدی. ارزیابی نیازهای آموزشی اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1390. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1391؛7(3 (پیاپی 7)):79-92. Available from: https://sid.ir/paper/471237/fa

    IEEE: کپی

    سیدسعید مظلومی محمودآباد، سعیده نوروزی، علی نوروزی، و مهدی میرزایی علویجه، “ارزیابی نیازهای آموزشی اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1390،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 7، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 79–92، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/471237/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button