Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,175
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

438
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ورود موفق شرکت های کوچک و متوسط به تجارت الکترونیک بین بنگاهی (موردکاوی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی)

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 123

چکیده

 حرکت به سمت حمایت از سازمان های کوچک و متوسط با توجه به نقش موثر آنها در اقتصاد کشور, می تواند نتایج مثبتی در عرصه اقتصادی اجتماعی به همراه داشته باشد که این موضوع با ورود چنین سازمان هایی به تجارت الکترونیک بین بنگاهی (B2B) از اهمیتی مضاعف برخوردار خواهد شد. در این پژوهش تلاش می شود با استفاده از تبیین مدلی مفهومی بر اساس مدل پذیرش فناوری, ورود شرکت های کوچک و متوسط در حوزه نفت, گاز و پتروشیمی به تجارت الکترونیک B2B مورد بررسی قرار گیرد. لذا سه بعد زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات, ویژگی های مرتبط با صنعت و قابلیت های نیروی انسانی در ارتباط با دو سازه سودمندی و سهولت استفاده درک شده, همراه با شاخص های تعریف شده در قالب 3 فرضیه اصلی و 6 فرضیه فرعی مورد آزمون واقع می شود. نتایج این پژوهش ضمن تایید هر نه فرضیه طرح شده نشان می دهد قوی ترین رابطه میان استقرار تجارت الکترونیک B2B با بعد زیرساخت های ICT وجود دارد. ضمن آن که سرمایه گذاری در زیرساخت های ICT و تجهیزات و خدمات پشتیبانی ICT, به عنوان مهم ترین و نیروی انسانی کافی, به عنوان کم اهمیت ترین شاخص ها در راه ورود شرکت های کوچک و متوسط به تجارت الکترونیک B2B می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جعفرپور، محمود، و بهرام زاده، محمدمهدی. (1389). ورود موفق شرکت های کوچک و متوسط به تجارت الکترونیک بین بنگاهی (موردکاوی صنایع نفت, گاز و پتروشیمی). مطالعات مدیریت صنعتی، 8(19)، 97-123. SID. https://sid.ir/paper/473371/fa

    Vancouver: کپی

    جعفرپور محمود، بهرام زاده محمدمهدی. ورود موفق شرکت های کوچک و متوسط به تجارت الکترونیک بین بنگاهی (موردکاوی صنایع نفت, گاز و پتروشیمی). مطالعات مدیریت صنعتی[Internet]. 1389؛8(19):97-123. Available from: https://sid.ir/paper/473371/fa

    IEEE: کپی

    محمود جعفرپور، و محمدمهدی بهرام زاده، “ورود موفق شرکت های کوچک و متوسط به تجارت الکترونیک بین بنگاهی (موردکاوی صنایع نفت, گاز و پتروشیمی)،” مطالعات مدیریت صنعتی، vol. 8، no. 19، pp. 97–123، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/473371/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا