مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,023
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

271
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر وجود شاخص های فراگفتمانی بر درک مطلب خواندن انگلیسی دانش آموزان دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 106

چکیده

 پژوهش حاضر, میزان تاثیر وجود راهبردهای فراگفتمان را در متون انگلیسی بر درک مطلب خواندن دانش آموزان دبیرستانی بررسی کرده است. در این مطالعه اثر آگاهی از وجود شاخص های فراگفتمان بر درک مطلب دانش آموزان نیز بررسی شده است. برای این منظور 150 دانش آموز مراکز پیش دانشگاهی شهرستان های اردبیل و نمین در آزمون مهارت زبان نلسون شرکت کردند. بر اساس نتیجه آزمون, تعداد 96 نفر از دانش آموزان با نمرات تا یک انحراف معیار بالای نمره میانگین و یک انحراف معیار زیر نمره میانگین جدا گردیده و سپس هر کدام به طور تصادفی به دو گروه کنترل و دو گروه آزمایش تقسیم شدند. گروه های اول و دوم, یعنی گروه آزمایش بالای میانگین و گروه آزمایش پایین میانگین متن عاری از فراگفتمان و گروه های سوم و چهارم متن دارای فراگفتمان دریافت کرده و پس از خواندن متن به سوالات درک مطلب خواندن پاسخ دادند. نتایج حاصل ازتحلیل واریانس نشانگر عملکرد بهتر دانش آموزان در متن دارای فراگفتمان بود. علاوه بر این, نتایج مقایسه گروه با آگاهی بالا و پایین از فراگفتمان, نشان داد: گروه دارای آگاهی بالا به طور معنی داری عملکرد بهتری در آزمون درک مطلب داشتند. موارد کاربرد این یافته ها در تولید محتوی و روش تدریس زبان انگلیسی مورد بحث قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عبدی، رضا، و محمدی، شهرزاد. (1392). تاثیر وجود شاخص های فراگفتمانی بر درک مطلب خواندن انگلیسی دانش آموزان دبیرستانی. روانشناسی مدرسه، 2(2 (پیاپی 6))، 93-106. SID. https://sid.ir/paper/478401/fa

    Vancouver: کپی

    عبدی رضا، محمدی شهرزاد. تاثیر وجود شاخص های فراگفتمانی بر درک مطلب خواندن انگلیسی دانش آموزان دبیرستانی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1392؛2(2 (پیاپی 6)):93-106. Available from: https://sid.ir/paper/478401/fa

    IEEE: کپی

    رضا عبدی، و شهرزاد محمدی، “تاثیر وجود شاخص های فراگفتمانی بر درک مطلب خواندن انگلیسی دانش آموزان دبیرستانی،” روانشناسی مدرسه، vol. 2، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 93–106، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/478401/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button