مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,256
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

275
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر کیفیت گراند راند آموزشی بخش غدد از دیدگاه کارآموزان، کارورزان، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی

صفحات

 صفحه شروع 160 | صفحه پایان 166

چکیده

 مقدمه: راند بالینی از جمله فعالیت ها و برنامه های آموزش بالینی است که به موازات فرآیندهای تشخیصی, درمان و مراقبت از بیمار در بخش های بیمارستانی انجام می شود. در حالی که اکثر گروه ها گراند راند را نقطه آغازی برای آموزش قلمداد می کنند, با این حال مطالعات اندکی وجود دارند که عوامل موثر بر گراند راندهای آموزشی را ارزیابی کرده باشند. هدف از این مطالعه تعیین عوامل مرتبط بر اثر بخشی گراند راندهای آموزشی هفتگی می باشد.روش ها: این مطالعه مقطعی بر روی کارآموزان, کارورزان, دستیاران تخصصی و فوق تخصصی حاضر در گراند راند بخش غدد, در نیم سال اول تحصیلی 91-1390 انجام شد. اطلاعات به وسیله پرسشنامه ای در دو بخش شامل اطلاعات دمو گرافیک و سوالات مربوط به عوامل موثر بر گراند راند جمع آوری شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون مجذور کای تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: در مجموع 57 نفر از شرکت کنندگان در گراند راند بخش غدد, با پر کردن پرسشنامه در مطالعه شرکت کردند. اغلب شرکت کنندگان در این مطالعه کارآموزان (%49.1) بودند. نتایج این مطالعه نشان داد که %61.4 افراد شرکت کننده, گراند راند بخش غدد را مطلوب توصیف کردند. همه گروه های حاضر, ارائه و بحث پیرامون بیماری های شایع (%61.4) را مفید می دانستند و مناسب ترین محل برگزاری گراند راند, بالین بیمار (%47.1) بود. طبق نظر سنجی به عمل آمده, از بین استراتژی های معرفی بیمار, گزارش های پزشکی مبتنی بر مساله (%52.6) و از بین روش های ارائه مباحث, مباحث مرتبط با تفکر نقادانه (%51.6), مورد توافق غالب افراد بود.نتیجه گیری: اگرچه بیش از نیمی از شرکت کنندگان, کیفیت ارائه مطالب در گراند راند را متوسط ارزیابی کردند اما با توجه به اهمیت راندهای آموزشی و تاثیر آن در آموزش بالینی, اکثر مخاطبان خواستار حضور مستمر اعضای هیات علمی به منظور بهبود کیفی راندهای آموزشی بودند. با وجود این که ارائه گزارش مبتنی بر مساله و برگزاری راندهای آموزشی بر بالین بیمار به عنوان نقاط قوت ذکر شدند اما بیان مباحث مبتنی بر شواهد و اتخاذ تصمیم گیری های بالینی نقطه مفقوده گراند راندهای آموزشی بود که بنا بر پیشنهاد شرکت کنندگان, این مباحث باید به عنوان یکی از اهداف آموزشی در جلسات گراند راند دنبال شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعلا، مریم، خشایار، پاتریشا، برادران، حمیدرضا، لاریجانی، باقر، و آقایی میبدی، حمیدرضا. (1391). عوامل موثر بر کیفیت گراند راند آموزشی بخش غدد از دیدگاه کارآموزان, کارورزان, دستیاران تخصصی و فوق تخصصی. مجله دیابت و متابولیسم ایران (مجله دیابت و لیپید ایران)، 12(2 (پیاپی 48))، 160-166. SID. https://sid.ir/paper/479822/fa

    Vancouver: کپی

    اعلا مریم، خشایار پاتریشا، برادران حمیدرضا، لاریجانی باقر، آقایی میبدی حمیدرضا. عوامل موثر بر کیفیت گراند راند آموزشی بخش غدد از دیدگاه کارآموزان, کارورزان, دستیاران تخصصی و فوق تخصصی. مجله دیابت و متابولیسم ایران (مجله دیابت و لیپید ایران)[Internet]. 1391؛12(2 (پیاپی 48)):160-166. Available from: https://sid.ir/paper/479822/fa

    IEEE: کپی

    مریم اعلا، پاتریشا خشایار، حمیدرضا برادران، باقر لاریجانی، و حمیدرضا آقایی میبدی، “عوامل موثر بر کیفیت گراند راند آموزشی بخش غدد از دیدگاه کارآموزان, کارورزان, دستیاران تخصصی و فوق تخصصی،” مجله دیابت و متابولیسم ایران (مجله دیابت و لیپید ایران)، vol. 12، no. 2 (پیاپی 48)، pp. 160–166، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/479822/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button