Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,331
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

430
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان گرایش دانشجویان به فست فودها و عوامل موثر بر آن

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 185

چکیده

 در سال های اخیر مصرف فست فود به طور چشمگیری در بین نوجوانان و جوانان افزایش یافته است. تبعاتی که مصرف این نوع غذاها برای مصرف کننده و جامعه با خود به همراه دارد, موجب بروز برخی نگرانی های اجتماعی شده است. امروزه دانشجویان به خاطر شرایط تحصیلی یکی از مهمترین گروه های در معرض خطر می باشند تحقیق حاضر در نظر دارد با نگاهی جامعه شناختی گرایش دانشجویان به فست فودها را مورد بررسی قرار دهد. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دانشگاه تبریز تشکیل می دهند و نمونه آماری مشتمل بر 372 نفر می باشد که از طریق فرمول کوکران به دست آمده است. روش نمونه گیری تحقیق به صورت تصادفی متناسب بوده, اطلاعات به دست آمده با تکنیک پیمایش, به صورت مقطعی و از طریق ابزار پرسشنامه گردآوری شده که روایی و اعتبار آن مورد تائید قرار گرفت. طبق نتایج به دست آمده فرض اساسی تحقیق مبنی بر تاثیرپذیری گرایش به استفاده از فست فود, از متغیرهایی نظیر: سرمایه اجتماعی, سرمایه اقتصادی, آگهی های تبلیغاتی و دینداری مورد تایید قرار گرفت. بر طبق نتایج تحقیق همبستگی معکوسی بین سرمایه اجتماعی و دینداری با گرایش به استفاده از فست فود وجود دارد. یافته های تحقیق رابطه بین سن و گرایش به استفاده از فست فود را مورد تایید قرار نداد. نتایج تحلیل های چند متغیره نشان داد که, متغیرهای سرمایه اجتماعی, سرمایه اقتصادی, آگهی های تبلیغاتی و دینداری در مجموع 0.22 از متغیر وابسته را مورد تبیین قرار می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوهی، کمال، مبارک بخشایش، مرتضی، و عبدی چایکندی، رباب. (1392). بررسی میزان گرایش دانشجویان به فست فودها و عوامل موثر بر آن. اخلاق زیستی، 3(8)، 157-185. SID. https://sid.ir/paper/480514/fa

    Vancouver: کپی

    کوهی کمال، مبارک بخشایش مرتضی، عبدی چایکندی رباب. بررسی میزان گرایش دانشجویان به فست فودها و عوامل موثر بر آن. اخلاق زیستی[Internet]. 1392؛3(8):157-185. Available from: https://sid.ir/paper/480514/fa

    IEEE: کپی

    کمال کوهی، مرتضی مبارک بخشایش، و رباب عبدی چایکندی، “بررسی میزان گرایش دانشجویان به فست فودها و عوامل موثر بر آن،” اخلاق زیستی، vol. 3، no. 8، pp. 157–185، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/480514/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا