مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,280
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

347
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به مصرف فست فودها در سال 1394

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 30

چکیده

 زمینه: در سال های اخیر مصرف فست فود به طور چشمگیری در بین جوامع افزایش یافته است که از دلایل آن می توان به تغییر سبک زندگی اشاره کرد. آگاهی و نگرش مصرف کنندگان بی تردید از عواملی هستند که می توانند بر چگونگی مصرف فست فودها توسط افراد تاثیر بگذارند. لذا هدف این پژوهش بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان نسبت به مصرف فست فودها می باشد.روش کار: این مطالعه از نوع مقطعی است وشامل دانشجویان شاغل به تحصیل دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی می گردد. نمونه ها از کلاس های دانشکده پزشکی به صورت تصادفی انتخاب شدند. حجم نمونه معادل 228نفر برآورد گردید. اطلاعات لازم با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته که روایی و پایایی آن تعیین شد و در آبان ماه سال 1394 جمع آوری گردید. اطلاعات بدست آمده با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های کای اسکوارو تی تست, مان ویتنی و کروسکال والیس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته های تحقیق نشان داد 50% افراد مورد مطالعه زن و 50% مرد بودند. در مطالعه انجام شده%30.7 دانشجویان اصلا فست فودمصرف نمی کردند و %52.6 افراد بین 1-2 وعده در هفته مصرف فست فود داشتند. میانگین نمره آگاهی دانشجویان 8.22±2.22 و میانگین نمره نگرش دانشجویان 22.83±3.64 برآورد شد. ارتباط معناداری بین محل سکونت (خوابگاه و غیرخوابگاه) با آگاهی نسبت به مصرف غذاهای آماده مشاهده شد (p=0.03). میانگین نمره آگاهی در زنان 8.51±1.95 و درمردان 8.09±2.44 برآورد شد. ارتباط معناداری بین جنسیت, با آگاهی نسبت به مصرف غذاهای آماده مشاهده نشد (p=0.138). میانگین نمره نگرش در مردان 23.10±3.51 و در زنان 22.97±3.31 بوده و ارتباط معناداری بین جنسیت با نگرش نسبت به مصرف غذاهای آماده مشاهده نشد (p=0.404). %48.2 دانشجویان در سطح متوسط آگاهی نسبت به فست فودها و %19.7 در سطح ضعیف و %29.8 در سطح خوب و %2.2 در سطح خیلی ضعیف آگاهی قرار داشتند. %68.4 دانشجویان نسبت به مصرف فست فودها نگرش مثبت و %1.8 نگرش منفی و %29.8 دانشجویان بی نظر بودند.نتیجه گیری: با توجه به مصرف بالای فست فود در میان دانشجویان و گرایش بیشتر, به علاوه با آگاهی کمتر دانشجویان پسر نسبت به پیامدهای مصرف فست فودها, نیاز به برنامه ریزی برای اطلاع رسانی دانشجویان به ویژه پسران می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صنایع، سپیده، آذرگشب، اذن اله، دریسی، محمدمهدی، زمانی، امیر، و کیوانفر، امیررضا. (1395). بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به مصرف فست فودها در سال 1394. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، 34(1)، 23-30. SID. https://sid.ir/paper/41330/fa

    Vancouver: کپی

    صنایع سپیده، آذرگشب اذن اله، دریسی محمدمهدی، زمانی امیر، کیوانفر امیررضا. بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به مصرف فست فودها در سال 1394. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران[Internet]. 1395؛34(1):23-30. Available from: https://sid.ir/paper/41330/fa

    IEEE: کپی

    سپیده صنایع، اذن اله آذرگشب، محمدمهدی دریسی، امیر زمانی، و امیررضا کیوانفر، “بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به مصرف فست فودها در سال 1394،” مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، vol. 34، no. 1، pp. 23–30، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/41330/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button