مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

704
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

338
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی برای عملکرد شیمی دانش آموزان، بر اساس باورهای معرفت شناختی، ادراک از محیط یادگیری سازنده گرا و راهبردهای انگیزشی و شناختی سطح بالا

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, بررسی تاثیر باورهای معرفت شناختی و ادراک از محیط یادگیری سازنده گرا بر عملکرد شیمی, با میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی و راهبردهای شناختی سطح بالا بود. بدین منظور, 646 دانش آموز دبیرستانی (328 دختر و 318 پسر) به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و به پرسشنامه ای متشکل از مقیاس های باورهای معرفت شناختی, ادراک از محیط یادگیری سازنده گرا, خودکارآمدی تحصیلی و راهبردهای شناختی سطح بالا پاسخ دادند. نتایج بدست آمده با استفاده از روش مدل معادلات ساختاری نشان داد که متغیرهای برونزای باورهای معرفت شناختی و ادراک از محیط یادگیری سازنده گرا اثر مستقیم معناداری بر عملکرد شیمی دارند. همچنین, نتایج نشان داد که رابطه بین باورهای معرفت شناختی و ادراک از محیط یادگیری سازنده گرا با عملکرد شیمی از طریق خودکارآمدی تحصیلی و راهبردهای شناختی سطح بالا میانجی گری می شود. در این مدل تمام ضرایب رگرسیون از نظر آماری معنادار بوده و متغیرهای پیش بینی کننده جمعا 0.75 از واریانس عملکرد شیمی را تبیین کردند. در مجموع یافته ها نشان می دهد که باورهای معرفت شناختی و ادراک از محیط یادگیری سازنده گرا ضمن اثرات مستقیم, با واسطه خودکارآمدی تحصیلی و راهبردهای شناختی سطح بالا بر عملکرد شیمی اثرات غیرمستقیم دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برزگربفرویی، کاظم، سعدی پور، اسماعیل، ابراهیمی قوام، صغری، و فرخی، نورعلی. (1391). ارائه مدلی برای عملکرد شیمی دانش آموزان, بر اساس باورهای معرفت شناختی, ادراک از محیط یادگیری سازنده گرا و راهبردهای انگیزشی و شناختی سطح بالا. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 8(26)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/483810/fa

    Vancouver: کپی

    برزگربفرویی کاظم، سعدی پور اسماعیل، ابراهیمی قوام صغری، فرخی نورعلی. ارائه مدلی برای عملکرد شیمی دانش آموزان, بر اساس باورهای معرفت شناختی, ادراک از محیط یادگیری سازنده گرا و راهبردهای انگیزشی و شناختی سطح بالا. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛8(26):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/483810/fa

    IEEE: کپی

    کاظم برزگربفرویی، اسماعیل سعدی پور، صغری ابراهیمی قوام، و نورعلی فرخی، “ارائه مدلی برای عملکرد شیمی دانش آموزان, بر اساس باورهای معرفت شناختی, ادراک از محیط یادگیری سازنده گرا و راهبردهای انگیزشی و شناختی سطح بالا،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 8، no. 26، pp. 0–0، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/483810/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button