مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,132
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,452
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر تطابق شخصیتی برند، کیفیت ادراک شده و وجهه برند بر وفاداری به برند

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 48

چکیده

 وفاداری به برند به عنوان یکی از تاکتیک های اصلی بازاریابی, جهت پاسخ گویی بهتر به تهدیدات رقابتی و درآمد بیشتر, از مهم ترین دغدغه های مطالعات بازاریابی است. هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر تطابق شخصیتی, کیفیت ادارک شده و وجهه برند بر وفاداری به برند است. این مطالعه بر روی یک نمونه تصادفی 260 نفره از دارندگان لپ تاپ با چهار برند سونی, ایسوس, ایسر و دل (Sony, Asus,Acer وDell ) در استان کرمان انجام شده است. پس از گردآوری و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری, نتایج پژوهش نشان داد که بین تطابق شخصیتی برند و وفاداری به برند رابطه معناداری وجود ندارد, اما کیفیت ادراک شده از برند و وجهه برند بر وفاداری به برند دارای تاثیر مستقیم, مثبت و معناداری بوده, علاوه براین, تاثیر مثبت و معنادار کیفیت ادراک شده, وجهه برند و تطابق شخصیتی بر وفاداری به برند به طور غیرمستقیم از طریق متغیر میانجی نگرش, مورد تایید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، جیران، درزیان عزیزی، عبدالهادی، فاخر، اسلام، و کافی کنگ، نسرین. (1393). بررسی تاثیر تطابق شخصیتی برند, کیفیت ادراک شده و وجهه برند بر وفاداری به برند. راهبردهای بازرگانی، 21(3)، 37-48. SID. https://sid.ir/paper/484741/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی جیران، درزیان عزیزی عبدالهادی، فاخر اسلام، کافی کنگ نسرین. بررسی تاثیر تطابق شخصیتی برند, کیفیت ادراک شده و وجهه برند بر وفاداری به برند. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1393؛21(3):37-48. Available from: https://sid.ir/paper/484741/fa

    IEEE: کپی

    جیران محمدی، عبدالهادی درزیان عزیزی، اسلام فاخر، و نسرین کافی کنگ، “بررسی تاثیر تطابق شخصیتی برند, کیفیت ادراک شده و وجهه برند بر وفاداری به برند،” راهبردهای بازرگانی، vol. 21، no. 3، pp. 37–48، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/484741/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button