مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر برجستگی برند بر وفاداری برند مقصد گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 129

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی تاثیر برجستگی برند بر وفاداری برند مقصد از طریق متغیرهای میانجی کیفیت ادراک شده, تصویر برند, ارزش ادراک شده و رضایتمندی می پردازد. این پژوهش از نوع هدف کاربردی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش گردشگران وارد شده به شهر بابلسر در شهریور 1394 است. حجم نمونه با توجه به فرمول نمونه گیری برای جامعه نامعلوم معادل 384 به دست آمد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) , تحلیل عاملی تاییدی (CFA) و نرم افزارهای SPSS و SmartPLS2 استفاده شد. برای بررسی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی و روایی پرسشنامه از طریق روایی واگرا و همگرا بررسی شد. نتایج تحقیق نشان داد که برجستگی برند بر کیفیت ادراک شده, تصویر برند و وفاداری برند تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین, نتایج نشان داد که کیفیت ادراک شده بر تصویر برند, ارزش ادراک شده و رضایتمندی تاثیر مثبت و معناداری دارد اما بر وفاداری برند تاثیر معناداری ندارد. ارزش ادراک شده بر رضایتمندی تاثیر مثبت و معناداری دارد. در نهایت رضایتمندی و محیط فیزیکی بر وفاداری برند تاثیر مثبت و معناداری دارد اما ارزش ادراک شده و ویژگی های افراد تاثیر معناداری بر وفاداری برند ندارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرخدایی، میثم، نجات، سهیل، اسفیدانی، محمدرحیم، و شاهی، محبوبه. (1394). بررسی تاثیر برجستگی برند بر وفاداری برند مقصد گردشگری. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 10(32)، 111-129. SID. https://sid.ir/paper/514313/fa

    Vancouver: کپی

    شیرخدایی میثم، نجات سهیل، اسفیدانی محمدرحیم، شاهی محبوبه. بررسی تاثیر برجستگی برند بر وفاداری برند مقصد گردشگری. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1394؛10(32):111-129. Available from: https://sid.ir/paper/514313/fa

    IEEE: کپی

    میثم شیرخدایی، سهیل نجات، محمدرحیم اسفیدانی، و محبوبه شاهی، “بررسی تاثیر برجستگی برند بر وفاداری برند مقصد گردشگری،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 10، no. 32، pp. 111–129، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/514313/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button