Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

976
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

271
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک های یادگیری و روش آموزش ترجیحی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 72

چکیده

 سابقه و اهداف: شناخت سبک های یادگیری در یادگیری بهینه, افزایش بازدهی آموزش, جهت دهی به فعالیت های تدریس و یادگیری حائز اهمیت است. این تحقیق با هدف بررسی سبک های یادگیری و روش آموزش ترجیحی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد در سال 1391 انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی 354 نفر از دانشجویان به روش تصادفی - طبقه ای مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری اطلاعات, دو پرسشنامه استاندارد Joy Reid و پرسشنامه روش آموزش ترجیحی و بخش سوالات جمعیت شناختی و زمینه ای بود. داده های با کمک آزمون های ضریب همبستگی پیرسون, آنالیز واریانس یک طرفه و تی تست مستقل مورد آزمون قرار گرفتند.یافته ها: میانگین سن و معدل شرکت کنندگان به ترتیب برابر با 21.84±3.32 و 16.69±1.77 بود. از روش های آموزش ترجیحی در قسمت دروس نظری, روش سخنرانی و در قسمت دروس عملی, روش آموزش تیمی بیشترین امتیاز را کسب کرد. میان سبک یادگیری شنیداری و دیگر سبک های یادگیری همبستگی مستقیم و معناداری وجود داشت. علاوه بر این دانشجویان دانشکده های پزشکی و داروسازی در سبک های یادگیری شنیداری (P=0.014) و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی در سبک یادگیری حرکتی (P=0.001) و گروهی (P=0.022) بالاترین نمره را کسب کردند.نتیجه گیری: با توجه به تعیین سبک یادگیری و روش آموزش ترجیحی غالب در هر یک از دانشکده ها و لزوم اهمیت شناخت آن ها از طرف اساتید در جهت برنامه ریزی تدریس با هدف بالا بردن میزان یادگیری فراگیران, برگزاری نشست های هم اندیشی و استفاده از نتایج مطالعه حاضر در گروه های آموزشی دانشگاه مورد تاکید قرار می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاسینی اردکانی، سیدمجتبی، بنایی بروجنی، شاهین، میرزایی علویجه، مهدی، زینت مطلق، فاضل، و فاریابی، ریحانه. (1391). سبک های یادگیری و روش آموزش ترجیحی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 7(4 (پیاپی 8))، 63-72. SID. https://sid.ir/paper/488061/fa

    Vancouver: کپی

    یاسینی اردکانی سیدمجتبی، بنایی بروجنی شاهین، میرزایی علویجه مهدی، زینت مطلق فاضل، فاریابی ریحانه. سبک های یادگیری و روش آموزش ترجیحی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1391؛7(4 (پیاپی 8)):63-72. Available from: https://sid.ir/paper/488061/fa

    IEEE: کپی

    سیدمجتبی یاسینی اردکانی، شاهین بنایی بروجنی، مهدی میرزایی علویجه، فاضل زینت مطلق، و ریحانه فاریابی، “سبک های یادگیری و روش آموزش ترجیحی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 7، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 63–72، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488061/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا