مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

178
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور از دید دانشجویان و استادان در فرایند کلاس های رفع اشکال گروهی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

چکیده

 هدف کلی پژوهش, ارزیابی کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور از دید دانشجویان واستادان در فرایند کلاس های رفع اشکال گروهی بوده است. روش تحقیق, توصیفی از نوع پیمایشی بوده و جامعه آماری پژوهش, شامل, 150 هزار نفر از دانشجویان رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور و نیز 320 نفر عضو هیات علمی دانشگاه بوده اند. به منظور برآورد تعداد نمونه مورد نیاز از جدول کرجسی و مورگان استفاده و به کمک روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی 1980 نفر از دانشجویان و نیز 98 نفر از اعضای هیات علمی انتخاب شدند. ابزار گردآوری د اده ها, دو پرسش نامه محقق ساخته, ناظر بر ابعاد و عناصر رفتارهای کلاسی و مهارت های تدریس شامل مولفه های, روش تدریس و تسلط بر موضوع, مدیریت کلاس و جنبه های انگیزشی و عاطفی فرایند آموزش- یادگیری بوده که مراحل تعیین روایی و پایایی در آن ها انجام و سپس جهت کسب نظرات دانشجویان به علاوه خود ارزیابی استادان, استفاده شده است. داده های گرد آوری شده با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و آزمون های, t در گروه های مستقل و تحلیل واریانس دو طرفه, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش حاکی از آن است که, بین ارزیابی دانشجویان از کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی بر حسب برخی عوامل شخصی و علمی, شامل, رشته تحصیلی, محل خدمت, سن و جنس ازیک سو و نیز روش تدریس و تسلط بر موضوع درس, مدیریت کلاس و رعایت جنبه های انگیزشی و عاطفی کلاس های رفع اشکال ازسوی دیگر, تفاوت معنی دار وجود ندارد, هم چنین نتایج پژوهش, نشان داد, بین ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس اعضای هیات علمی و خود ارزیابی اعضای هیات علمی در تمامی عوامل, تفاوت معنی دار وجود دارد بدین معنا که اعضای هیات علمی, خود را در سطحی بالاتر مورد ارزیابی قرار داده اند درحالی که دانشجویان, چنین باوری نداشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذوالفقار، محسن، و مهرمحمدی، محمود. (1392). ارزیابی کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور از دید دانشجویان و استادان در فرایند کلاس های رفع اشکال گروهی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 20 (دوره جدید)(2)، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/488520/fa

    Vancouver: کپی

    ذوالفقار محسن، مهرمحمدی محمود. ارزیابی کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور از دید دانشجویان و استادان در فرایند کلاس های رفع اشکال گروهی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1392؛20 (دوره جدید)(2):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/488520/fa

    IEEE: کپی

    محسن ذوالفقار، و محمود مهرمحمدی، “ارزیابی کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور از دید دانشجویان و استادان در فرایند کلاس های رفع اشکال گروهی،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 20 (دوره جدید)، no. 2، pp. 1–18، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488520/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button