مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

983
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ویژگی های جمعیت شناختی اعضای هیات علمی با کیفیت آموزش و یادگیری در دانشگاه های پیام نور فارس و علوم پزشکی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 843 | صفحه پایان 850

چکیده

 مقدمه: در اغلب کشورهای جهان برای هماهنگ ترکردن نظام آموزش عالی و برنامه های دانشگاهی با تحولات جهانی, ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری در اولویت قرار گرفته است. این پژوهش با هدف بررسی رابطه ویژگی های جمعیت شناختی اعضای هیات علمی با کیفیت آموزش و یادگیری از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه های پیام نور فارس و علوم پزشکی شیراز انجام شد.روش ها: روش پژوهش از نوع همبستگی است. جامعه آماری کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه های پیام نور فارس و علوم پزشکی شیراز بودند. برای تعیین حجم نمونه, از فرمول کرجسی و مورگان و روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد. ابزار مورد استفاده پرسشنامه ای شامل 40 سوالی دارای مقیاس 5 درجه ای لیکرت بود و داده ها از طریق آزمون های تی گروه های مستقل و تحلیل واریانس بررسی شد.نتایج: بین جنسیت اعضای هیات علمی با کیفیت آموزش و یادگیری تفاوت معناداری وجود نداشت (t=0.556, P=0.5) اما بین مرتبه علمی (f=3.533, P=0.03), سمت اجرایی (t=2.461, P=0.03) و سابقه خدمت اعضای هیات علمی (f=5.294, P=0.009) با کیفیت آموزش و یادگیری تفاوت معناداری مشاهده شد. اعضای هیات علمی که فاقد سمت مدیریتی هستند نگرش بهتری نسبت به اعضای هیات علمی دارای سمت به کیفیت آموزش و یادگیری دارند و در مولفه مرتبه علمی نتایج نشان داد که اعضای هیات علمی با مرتبه استادیار و دانشیار نسبت به اعضای هیات علمی با مرتبه علمی مربی و استاد بر کیفیت آموزش و یادگیری تاکید بیش تری می کنند. نتایج تحقیق همچنین نشان داد که اعضای هیات علمی دارای سابقه خدمت بین 8 تا 14 سال دارای بیش ترین میانگین در زمینه کیفیت در آموزش و یادگیری هستند.نتیجه گیری: از آنجا که تاکنون نتایج قانع کننده ای در زمینه رابطه ویژگی های جمعیت شناختی اعضای هیات علمی با کیفیت آموزش و یادگیری به دست نیامده است, لذا پیشنهاد می گردد مطالعات بیش تری در این زمینه انجام پذیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طالبی، سعید. (1393). رابطه ویژگی های جمعیت شناختی اعضای هیات علمی با کیفیت آموزش و یادگیری در دانشگاه های پیام نور فارس و علوم پزشکی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(10)، 843-850. SID. https://sid.ir/paper/59333/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی سعید. رابطه ویژگی های جمعیت شناختی اعضای هیات علمی با کیفیت آموزش و یادگیری در دانشگاه های پیام نور فارس و علوم پزشکی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(10):843-850. Available from: https://sid.ir/paper/59333/fa

    IEEE: کپی

    سعید طالبی، “رابطه ویژگی های جمعیت شناختی اعضای هیات علمی با کیفیت آموزش و یادگیری در دانشگاه های پیام نور فارس و علوم پزشکی شیراز،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 10، pp. 843–850، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59333/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button