Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,284
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

310
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ابعاد جهت گیری هدفی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی شاغل به تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 67

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ابعاد جهت گیری هدفی با خلاقیت در دانش آموزان پایه سوم دبیرستان شاغل به تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان شهر شیراز بود. در این پژوهش, 203 نفر دانش آموز دبیرستانی (100 دانش آموز دختر و 103 دانش آموز پسر) شرکت داشتند. داده های پژوهش از طریق پرسشنامه جهت گیری هدفی الیوت و مک گریگور و پرسشنامه خلاقیت عابدی جمع آوری گردید و سپس با استفاده از روش‎های آماری تحلیل رگرسیون چندمتغیره و تحلیل واریانس, مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که رابطه معناداری بین ابعاد جهت گیری هدفی با خلاقیت وجود دارد. بدین ترتیب که ابعاد جهت گیری هدفی 21 درصد از متغیر خلاقیت را پیش بینی می کند؛ به طوری که از این میان جهت گیری عملکردی- اجتنابی و جهت گیری عملکردی - رویکردی به صورت منفی و جهت گیری تبحری - رویکردی به صورت مثبت سهم معناداری در پیش بینی خلاقیت داشته اند. در حالی که بین جهت گیری تبحری - اجتنابی با خلاقیت, رابطه معناداری وجود نداشت. همچنین یافته‎های به دست آمده نشان داد که دانش آموزان دختر و پسر از نظر ابعاد جهت گیری هدفی و خلاقیت تفاوت معناداری داشتند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    به پژوه، احمد، افروز، غلامعلی، ساداتی، سمیه سادات، و ملتفت، قوام. (1389). رابطه ابعاد جهت گیری هدفی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی شاغل به تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 2(1 (پیاپی 2-58))، 49-67. SID. https://sid.ir/paper/490061/fa

    Vancouver: کپی

    به پژوه احمد، افروز غلامعلی، ساداتی سمیه سادات، ملتفت قوام. رابطه ابعاد جهت گیری هدفی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی شاغل به تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1389؛2(1 (پیاپی 2-58)):49-67. Available from: https://sid.ir/paper/490061/fa

    IEEE: کپی

    احمد به پژوه، غلامعلی افروز، سمیه سادات ساداتی، و قوام ملتفت، “رابطه ابعاد جهت گیری هدفی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی شاغل به تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 2، no. 1 (پیاپی 2-58)، pp. 49–67، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/490061/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا