مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,067
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

417
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش علایم تجاری و سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتری (مطالعه موردی شرکت پارس خزر)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 در دنیای رقابتی امروز شباهت بیش از پیش محصولات و خدمات به یکدیگر از یکسو و حساسیت بالا و انعطاف پذیری کم مشتری از سویی دیگر باعث شده است که شرکت ها جهت بقا در بازار به دنبال کسب مزیت رقابتی پایدار باشند از این رو سرمایه گذاری در حوزه وفاداری مشتری یک سرمایه گذاری اثربخش و سودمند برای تولیدکنندگان بخصوص در حوزه لوازم خانگی است. یکی از عواملی که در شکل گیری وفاداری مشتری نقش دارد علایم تجاری شرکت ها می باشد. لذا پژوهش حاضر به بررسی رابطه وفاداری مشتریان با عوامل موثر از علایم تجاری پرداخته است. بمنظور تحقق این هدف, بر اساس مدل مفهومی تحقیق رابطه متغیرهای رضایتمندی, ارزش, مقاومت در برابر تغییر, احساس, اعتماد به برند و ارزش ویژه برند با وفاداری مشتری فرضیه سازی شده و اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه بصورت خوشه ای و تصادفی در جامعه آماری مشتریان محصولات پارس خزر واقع در فروشگاه های زنجیره ای شهروند مستقر در مناطق 13, 12, 5, 1 و 20 شهر تهران جمع آوری شد. و فرضیه های تحقیق با استفاده از آزمون های کولموگروف اسمیرنوف, ضریب همبستگی اسپیرمن و فریدمن مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که توزیع نمره های گروه نمونه غیر نرمال بوده و متغیرهای اعتماد و ارزش ویژه برند بیشترین تاثیر را در شکل گیری وفاداری مشتری دارند. ضمن اینکه عوامل اثرگذار وفاداری رفتاری در مقابل وفاداری نگرشی ممکن است در زمینه های تحقیقاتی مختلف, متفاوت باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرابی، وحیدرضا، و تقی پوربنام، فرشاد. (1390). بررسی نقش علایم تجاری و سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتری (مطالعه موردی شرکت پارس خزر). مدیریت کسب و کار، 3(12)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/493854/fa

    Vancouver: کپی

    میرابی وحیدرضا، تقی پوربنام فرشاد. بررسی نقش علایم تجاری و سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتری (مطالعه موردی شرکت پارس خزر). مدیریت کسب و کار[Internet]. 1390؛3(12):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/493854/fa

    IEEE: کپی

    وحیدرضا میرابی، و فرشاد تقی پوربنام، “بررسی نقش علایم تجاری و سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتری (مطالعه موردی شرکت پارس خزر)،” مدیریت کسب و کار، vol. 3، no. 12، pp. 0–0، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/493854/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button