مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,131
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر چند رسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری درس لوحه نویسی فارسی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 142

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی «تاثیر چند رسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری درس لوحه نویسی فارسی» انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش عبارت است از: کلیه دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تهران که در سال تحصیلی 90-89 مشغول به تحصیل بوده اند و از بین جامعه مذکور به منطقه یک به صورت تصادفی انتخاب و سپس نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای 40 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که 20 نفر در گروه آزمایش و 20 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. روش انجام این پژوهش, شبه آزمایشی و طرح پژوهشی مورد استفاده, طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بوده است. ابتدا محققان با استفاده از آزمون محقق ساخته از هر دو گروه پیش آزمون به عمل آورد؛ سپس در گروه آزمایش به آموزش لوحه نویسی با استفاده از چند رسانه ای محقق ساخته مبتنی براصول طراحی چند رسانه ای, پرداخته و در گروه کنترل معلم همان لوحه مورد نظر را با روش سنتی تدریس کرد. در پایان از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. نتایج پژوهش دال بر افزایش یادگیری سمت شناسی, افزایش یادداری سمت شناسی, افزایش یادگیری مهارت هماهنگی چشم و دست, افزایش یادگیری تشخیص شکل لوحه در مقایسه با گروه کنترل است و در نهایت تاثیر چند رسانه ای را بر یادگیری تایید می کند؛ در حالی که آزمون فرضیه ها, افزایش یادداری هماهنگی چشم و دست, افزایش یادداری تشخیص شکل لوحه را تایید نمی کند. بر این اساس تاثیر چند رسانه ای بر یادداری تایید نشد. بنابراین چند رسانه ای ها می توانند بر یادگیری درس لوحه نویسی فارسی موثر باشند اما لزوما بر یادداری آن در دراز مدت تاثیری ندارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غمین، خجسته، و نوروزی، داریوش. (1391). تاثیر چند رسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری درس لوحه نویسی فارسی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 8(24)، 119-142. SID. https://sid.ir/paper/495478/fa

    Vancouver: کپی

    غمین خجسته، نوروزی داریوش. تاثیر چند رسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری درس لوحه نویسی فارسی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛8(24):119-142. Available from: https://sid.ir/paper/495478/fa

    IEEE: کپی

    خجسته غمین، و داریوش نوروزی، “تاثیر چند رسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری درس لوحه نویسی فارسی،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 8، no. 24، pp. 119–142، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/495478/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button