مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

851
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای دانش دانشجویان شرکت کننده در دوره آموزشی پاتولوژی عملی به دو روش سنتی و الکترونیکی (e-learning) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 1484 | صفحه پایان 1491

چکیده

 مقدمه: امروزه اکثر دانشگاه ها به استفاده از اشکال گوناگون آموزش الکترونیکی (e-learning) برای توسعه آموزش و یادگیری دانشجویانشان می اندیشند. در سال های اخیر در کشور ما نیز تلاش های موفقی در این زمینه صورت گرفته است. در این مطالعه بر آن شدیم تا محتوای آموزشی درس پاتولوژی عملی را برای ارائه اینترنتی به صورت آزمایشی طراحی کرده, تاثیر آن را بر میزان یادگیری دانشجویان مطالعه کنیم.روش ها: این مطالعه به صورت نیمه تجربی و دو گروهی بر روی دانشجویان ورودی بهمن 1384 (ترم چهار) که هنوز درس پاتولوژی عملی را نگذرانده بودند, انجام شد. در ابتدا با کمک استادان درس پاتولوژی طرح درس دوره بازنگری و اهداف آموزشی هر جلسه تعین شد. پس از تهیه محتوای آموزشی و کوییزها, در تیمی متشکل از کارشناس آموزش پزشکی, مهندس برنامه نویسی کامپیوتر, مجری طرح و استادان درس, سایت آموزشی به صورت جذاب و کارا طراحی شد. ابتدا با دانشجویان گروه شاهد تماس گرفته شد تا در دوره شرکت کنند. استادان نیز به روش سنتی ابتدا توضیحاتی در مورد حالت های پاتولوژیک مورد بحث (مطابق طرح درسی که در مرحله قبل آماده شده بود) دادند. سپس با دانشجویان گروه مورد تماس گرفته شد تا در دوره شرکت کنند. دانشجویان به گروه های 4-3 نفری تقسیم شدند و به هر گروه یک کلمه کاربری و رمز عبور داده شد تا بتوانند از محتوای دوره استفاده کنند. پس از پایان دوره آزمون دانش سنج از دانشجویان گرفته شد.یافته ها: در نهایت 34 نفر در دوره شرکت کردند که با توجه به وقت آزاد آنها 20 نفر در گروه اینترنتی و 14 نفر در گروه سنتی تقسیم شدند. میانگین نمرات این آزمون در گروه اینترنتی (3.70 ± 6.75) به نحو معنی داری بیشتر از گروه شاهد (12.15 ± 2.77) بود (.(P>0.001نتیجه گیری: نتایج بیانگر آن بود که اختلافات بین نمرات کسب شده آن ها معنی دار بوده است که این مطلب می تواند در تایید ارجحیت دوره اینترنتی نسبت به دوره سنتی باشد. با وجود اختلاف معنی داری که بین نمرات دانشجویان در دو گروه سنتی و الکترونیکی وجود داشت ولی این مطالعه تنها تاثیر کوتاه مدت این دوره را بر دانش دانشجویان سنجید. انجام مطالعات بیشتر برای ارزیابی طولانی مدت این شیوه آموزشی توصیه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مروج، فرزانه، کلینی، نوید، و شمس، بهزاد. (1389). بررسی مقایسه ای دانش دانشجویان شرکت کننده در دوره آموزشی پاتولوژی عملی به دو روش سنتی و الکترونیکی (e-learning) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله دانشکده پزشکی اصفهان، 28(120)، 1484-1491. SID. https://sid.ir/paper/49767/fa

    Vancouver: کپی

    مروج فرزانه، کلینی نوید، شمس بهزاد. بررسی مقایسه ای دانش دانشجویان شرکت کننده در دوره آموزشی پاتولوژی عملی به دو روش سنتی و الکترونیکی (e-learning) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله دانشکده پزشکی اصفهان[Internet]. 1389؛28(120):1484-1491. Available from: https://sid.ir/paper/49767/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه مروج، نوید کلینی، و بهزاد شمس، “بررسی مقایسه ای دانش دانشجویان شرکت کننده در دوره آموزشی پاتولوژی عملی به دو روش سنتی و الکترونیکی (e-learning) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله دانشکده پزشکی اصفهان، vol. 28، no. 120، pp. 1484–1491، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/49767/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا