Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,965
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,139
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه حافظه فعال و پایداری هیجانی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی، اوتیسم و عادی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 در این پژوهش به منظور مقایسه حافظه فعال و پایداری هیجانی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه ـ بیش فعالی, اوتیسم و عادی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای 90 نفر از دانش آموزان ابتدایی عادی و استثنایی انتخاب و در 3 گروه 30 نفری آزمایش و کنترل جایگزین شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه تشخیص اختلال نارسایی توجه ـ بیش فعالی, مصاحبه تشخیصی اوتیسم, ماتریس حافظه فعال کورنولدی و پرسشنامه ناپایداری هیجانی کولیج استفاده شد. داده های پژوهش با استفاده از روش های تحلیل واریانس, آزمون توکی و همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد تفاوت معنی داری میان پایداری هیجانی و حافظه فعال کودکان عادی و گروه با اختلال نارسایی توجه ـ بیش فعالی و گروه با اختلال اوتیسم وجود دارد. به طور کلی کودکان مبتلا به اوتیسم حافظه فعال ضعیف تری در مقایسه با دو گروه کودکان عادی و نارسایی توجه- بیش فعالی دارند. همچنین میزان پایداری هیجانی در کودکان عادی بالاتر از کودکان مبتلا به نارسایی توجه- بیش فعالی و اوتیسم می باشد. نتایج نشان می دهد که فقط در کودکان عادی بین نمره حافظه فعال و نمره ناپایداری هیجانی ارتباط منفی معناداری وجود دارد و بین نمره حافظه فعال و نمره ناپایداری هیجانی در کودکان مبتلا به نارسایی توجه- بیش فعالی و اوتیسم ارتباط معناداری مشاهده نمی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باغداساریانس، آنیتا، گلشنی، فاطمه، و دربندی، نسیم. (1392). مقایسه حافظه فعال و پایداری هیجانی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی, اوتیسم و عادی. تحقیقات روانشناختی، 5(19)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/498137/fa

    Vancouver: کپی

    باغداساریانس آنیتا، گلشنی فاطمه، دربندی نسیم. مقایسه حافظه فعال و پایداری هیجانی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی, اوتیسم و عادی. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1392؛5(19):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/498137/fa

    IEEE: کپی

    آنیتا باغداساریانس، فاطمه گلشنی، و نسیم دربندی، “مقایسه حافظه فعال و پایداری هیجانی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی, اوتیسم و عادی،” تحقیقات روانشناختی، vol. 5، no. 19، pp. 0–0، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/498137/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا