مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر کیفیت کارکردی، کیفیت فنی و تصویر ذهنی بر رضایتمندی مشتریان در هتل های 3، 4 و 5 ستاره سطح شهر مشهد

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 46

چکیده

 رضایت مشتری یکی از موضوعات استراتژیک در دو دهه اخیر است. این پژوهش به تدوین و بررسی یک مدل کیفیت خدماتی پرداخته, سپس عوامل موثر بر کیفیت درک شده خدمات و رضایت مشتری مورد ارزیابی قرار می گیرد. تاکنون در ایران عوامل متعددی که بتواند در سنجش کیفیت خدمات هتل ها و میزان رضایت مشتریان هتلها به صورت منسجم با هم مرتبط باشند مطالعه نشده است.روش تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا, علی مقایسه ای می باشد.برای جمع آوری داده های تحقیق نیز از روش پیمایش (پرسشنامه) استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان هتل های 3, 4 و 5 ستاره سطح شهر مشهد تشکیل می دهند و از روش نمونه گیری تصادفی- خوشه ای استفاده شده است, داده های جمع آوری شده پس از بررسی نرمال بودن با استفاده از آزمون t-test و تحلیل عاملی اکتشافی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و جهت آزمون فرضیات پژوهش از مدل سازی معادلات ساختاری  (SEM)استفاده گردیده است. نتایج به دست آمده از انجام تحقیق, حاکی از آن است که انتظار علمی محقق مبنی بر تاثیر مستقیم, مثبت و معنادار کیفیت کارکردی بر تصویر ذهنی و ادراک از کیفیت خدمات, تصویر ذهنی بر ادراک از کیفیت خدمات, ادراک از کیفیت خدمات درک شده بر روی رضایت مشتری, کیفیت فنی بر روی تصویر ذهنی مورد قبول واقع گردید ولیکن تاثیر کیفیت فنی بر روی ادراک از کیفیت خدمات مورد پذیرش واقع نگردید. این پژوهش علاوه بر بررسی فرضیات پژوهش, پیشنهادات کاربردی- مدیریتی را برای بالا بردن سطح بهره وری,کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان خدمات هتل داری ارائه می دهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صادقی، محسن، غفاری چراتی، موسی، دادخواه، روزیتا، یعقوبی بیجاربنه، بهرام، جعفری، مهدی، و شهبازی، باقر. (1392). ارزیابی تاثیر کیفیت کارکردی, کیفیت فنی و تصویر ذهنی بر رضایتمندی مشتریان در هتل های 3, 4 و 5 ستاره سطح شهر مشهد. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 10(32)، 29-46. SID. https://sid.ir/paper/498145/fa

Vancouver: کپی

صادقی محسن، غفاری چراتی موسی، دادخواه روزیتا، یعقوبی بیجاربنه بهرام، جعفری مهدی، شهبازی باقر. ارزیابی تاثیر کیفیت کارکردی, کیفیت فنی و تصویر ذهنی بر رضایتمندی مشتریان در هتل های 3, 4 و 5 ستاره سطح شهر مشهد. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1392؛10(32):29-46. Available from: https://sid.ir/paper/498145/fa

IEEE: کپی

محسن صادقی، موسی غفاری چراتی، روزیتا دادخواه، بهرام یعقوبی بیجاربنه، مهدی جعفری، و باقر شهبازی، “ارزیابی تاثیر کیفیت کارکردی, کیفیت فنی و تصویر ذهنی بر رضایتمندی مشتریان در هتل های 3, 4 و 5 ستاره سطح شهر مشهد،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 10، no. 32، pp. 29–46، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/498145/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button