مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,068
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه حل مساله اجتماعی، تکانشوری و خودکارآمدی در دانش آموزان زورگو و عادی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر مقایسه حل مساله اجتماعی, تکانشوری و خودکارآمدی در دانش آموزان زورگو و عادی بود. برای وصول به این هدف, از بین جامعه آماری پژوهش حاضر که شامل کلیه دانش آموزان زورگو و عادی مدارس شهرستان اردبیل در سال تحصیلی 94-1393 بودند, 60 دانش آموز به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای به عنوان دو گروه مورد مطالعه (30 دانش آموز عادی و 30 دانش آموز زورگو) انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های حل مساله اجتماعی لانگ و کسیدی, تکانشوری بارات و خودکارآمدی شرر استفاده شد. ضمن آنکه روش تحقیق پژوهش حاضر علی_ مقایسه ای بود, برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین دانش آموزان زورگو و عادی از لحاظ حل مساله اجتماعی, خودکارآمدی و تکانشوری تفاوت معنی داری وجود دارد. بدین معنی که دانش آموزان زورگو از لحاظ حل مساله اجتماعی و خودکارآمدی نسبت به دانش آموزان عادی در سطح پایین تری قرار داشتند ولی از از نظر تکانشوری در سطح بالایی بودند. با توجه به یافته های پژوهش حاضر می توان نتیجه گرفت که حل مساله اجتماعی, تکانشوری و خودکارآمدی به عنوان عامل روانشناختی مهم در پیش بینی زورگویی عمل می کند و توجه به آنها می تواند نقش مهمی در پیشگیری از زورگویی دانش آموزان داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، اسماعیل، و حبیبی، یعقوب. (1395). مقایسه حل مساله اجتماعی, تکانشوری و خودکارآمدی در دانش آموزان زورگو و عادی. پژوهش در نظام های آموزشی، 10(32)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/499178/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی اسماعیل، حبیبی یعقوب. مقایسه حل مساله اجتماعی, تکانشوری و خودکارآمدی در دانش آموزان زورگو و عادی. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1395؛10(32):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/499178/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل سلیمانی، و یعقوب حبیبی، “مقایسه حل مساله اجتماعی, تکانشوری و خودکارآمدی در دانش آموزان زورگو و عادی،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 10، no. 32، pp. 0–0، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/499178/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button