مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,330
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

183
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش برنامه قلب سالم بر آگاهی و نگرش دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر بیرجند، در مورد بیماری های قلبی - عروقی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه, بیماری های قلبی - عروقی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و از علل مهم مرگ و میر به شمار می روند. با توجه به نقش عوامل خطر قلبی در ایجاد این بیماری ها و شروع پدیده آترواسکلروز از دوران کودکی, این مطالعه به منظور بررسی تاثیر آموزش برنامه قلب سالم بر آگاهی و نگرش دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر بیرجند انجام شد.روش تحقیق: این مطالعه نیمه تجربی از نوع قبل و بعد, بر روی 395 نفر از دانش آموزان پایه اول راهنمایی شهر بیرجند که به روش نمونه گیری چندمرحله ای تصادفی انتخاب شده بودند, انجام شد. پرسشنامه خودساخته, بر اساس اهداف, تهیه و پس از تایید روایی و پایایی آن, در دو مرحله قبل و بعد از آموزش تکمیل شد. این آموزش ها به صورت سخنرانی و پرسش و پاسخ, به مدت سه ماه, هر هفته یک جلسه و هر جلسه به مدت یک ساعت ادامه داشت. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS (ویرایش 16) و آزمون t-test زوج شده در سطح a=0.05 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: این مطالعه بر روی 395 دانش آموز پایه اول راهنمایی شهر بیرجند با میانگین سنی 12.48±0.57 سال شامل: 181 (%45.8) دانش آموز پسر و 214 (%54.2) دانش آموز دختر انجام شد. میانگین نمره کل آگاهی در زمینه عوامل خطرساز بیماری های قلب و عروق, قبل از آموزش 8.26±3.21 بود که بعد از آموزش به 9.31±3.77 افزایش یافت (P<0.001). میانگین نمره نگرش نیز بعد از آموزش از 38±4.93 به 39.1±5.78 افزایش یافت (P<0.001).نتیجه گیری: از آنجا که تاثیر آموزش بر ارتقای سطح آگاهی و نگرش دانش آموزان تایید گردید, اجرای برنامه های آموزش قلب سالم به عنوان یک اولویت آموزشی در مدارس, می بایست مورد توجه مسوولین و مدیران بهداشتی و آموزشی استان قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، طوبی، قهرمانی، امیرعلی، شریف زاده، غلامرضا، و هاشمی، سیده سعیده. (1393). تاثیر آموزش برنامه قلب سالم بر آگاهی و نگرش دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر بیرجند, در مورد بیماری های قلبی - عروقی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 21(3)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/499573/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی طوبی، قهرمانی امیرعلی، شریف زاده غلامرضا، هاشمی سیده سعیده. تاثیر آموزش برنامه قلب سالم بر آگاهی و نگرش دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر بیرجند, در مورد بیماری های قلبی - عروقی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند[Internet]. 1393؛21(3):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/499573/fa

    IEEE: کپی

    طوبی کاظمی، امیرعلی قهرمانی، غلامرضا شریف زاده، و سیده سعیده هاشمی، “تاثیر آموزش برنامه قلب سالم بر آگاهی و نگرش دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر بیرجند, در مورد بیماری های قلبی - عروقی،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، vol. 21، no. 3، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/499573/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button