مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,409
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

808
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نتایج طرح کشوری سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ایرانی در بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 87-1386

صفحات

 صفحه شروع 362 | صفحه پایان 370

چکیده

 مقدمه: سنجش آمادگی تحصیلی پیش از ورود کودکان به سیستم آموزشی رسمی در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته است. در مجموع, آزمون سنجش آمادگی تحصیلی, توانایی کودک را برای سازگاری با الزامات نظام آموزشی کشور و مدرسه و نیز فراگیری محتوای برنامه های آموزشی مورد سنجش و توجه قرار می دهد. در این مطالعه, میانگین امتیاز کسب شده توسط کودکان ایرانی در آزمون سنجش آمادگی تحصیلی و ارتباط آن با برخی از عوامل مورد بررسی قرار گرفته است.روش ها: جمعیت مطالعه, شامل 899035 کودک 6 ساله متقاضی ورود به دبستان در سال 1386 در 31 استان کشور بودند که در 800 پایگاه در 565 شهر و به روش نمونه گیری سر شماری از جهت سلامت جسمی و حرکتی, سلامت روانی و عاطفی, شایستگی های اجتماعی, مهارت های زبانی, اطلاعات عمومی و مهارت های شناختی بررسی شدند. هر بخش دارای 20 امتیاز و در مجموع 100 امتیاز تعیین شده بود.یافته ها: از مجموع 899035 کودک بیشترین فراوانی مربوط به استان تهران با 88735 نفر و کمترین فراوانی مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با 7516 نفر بود. میانگین کلی امتیاز 19/58 گردید. میانگین امتیاز کسب شده توسط دختران بیشتر از پسران بود. بیشترین ارجاع در همدان (9/15%) و کمترین در قزوین (2/3%) بوده است. در این مطالعه, 63198 کودک به مراکز تخصصی ارجاع شدند.نتیجه گیری: شناسایی زود هنگام بیماری ها و سایر اختلالات در کودکان و برنامه ریزی برای بر طرف ساختن آنها از اولویت بالایی برخوردار است؛ چرا که با انجام این آزمون ها می توانیم به بهبود سلامت و سیر تحصیلی و موفقیت کودکان کمک نماییم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضیاالدینی، سیدحسن، امیرخانی، محمدامیر، کمساری، فاطمه، اردلان، گلایل، روزبهانی، رضا، پورصفا، پریناز، و کلیشادی، رویا. (1387). بررسی نتایج طرح کشوری سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ایرانی در بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 87-1386. مجله دانشکده پزشکی اصفهان، 26(91)، 362-370. SID. https://sid.ir/paper/50055/fa

    Vancouver: کپی

    ضیاالدینی سیدحسن، امیرخانی محمدامیر، کمساری فاطمه، اردلان گلایل، روزبهانی رضا، پورصفا پریناز، کلیشادی رویا. بررسی نتایج طرح کشوری سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ایرانی در بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 87-1386. مجله دانشکده پزشکی اصفهان[Internet]. 1387؛26(91):362-370. Available from: https://sid.ir/paper/50055/fa

    IEEE: کپی

    سیدحسن ضیاالدینی، محمدامیر امیرخانی، فاطمه کمساری، گلایل اردلان، رضا روزبهانی، پریناز پورصفا، و رویا کلیشادی، “بررسی نتایج طرح کشوری سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ایرانی در بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 87-1386،” مجله دانشکده پزشکی اصفهان، vol. 26، no. 91، pp. 362–370، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/50055/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button