مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,742
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش تفکر ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 186

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش تفکر ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پایه دوم ابتدایی انجام شد. این پژوهش یک مطالعه نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. از بین کلاس های پایه دوم مدارس دوره اول ابتدایی در شهرستان میبد در سال تحصیلی 93-92, دو کلاس به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب و پس از همتا کردن دانش آموزان از لحاظ عملکرد ریاضی, یکی از کلاس ها به تصادف به عنوان گروه آزمایش و کلاس دیگر به عنوان گروه کنترل انتخاب شد. به دانش آموزان گروه آزمایش, 11 جلسه دوساعته (هر هفته دو جلسه), خارج از برنامه های کلاسی, برنامه آموزشی تفکر ریاضی ارائه شد, درحالی که شرکت کنندگان گروه کنترل در انتظار آموزش قرار داده شدند. هر دو گروه یکبار قبل از اجرای برنامه آموزشی و یکبار پس از آن به سوالات آزمون ریاضی کی مت و یک آزمون محقق ساخته پاسخ دادند. همچنین از نمرات نیمسال اول و دوم دانش آموزان نیز به عنوان پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. نتایج تحلیل کوواریانس چندراهه ( مانکوا) نشان داد که دانش آموزان گروه آزمایش به طور معنی داری در هردو آزمون محقق ساخته و کی مت و همچنین در نمرات نیمسال دوم, نتیجه ای بهتر از دانش آموزان گروه کنترل گرفته اند, بنابراین می توان نتیجه گرفت که آموزش تفکر ریاضی بر بهبود عملکرد ریاضی دانش آموزان شرکت کننده در پژوهش تاثیر معنی داری داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضاپورمیرصالح، یاسر، دلاوری، مهدی، و سلیمانی، مجید. (1395). اثربخشی آموزش تفکر ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی. پژوهش در نظام های آموزشی، 10(35)، 163-186. SID. https://sid.ir/paper/501875/fa

    Vancouver: کپی

    رضاپورمیرصالح یاسر، دلاوری مهدی، سلیمانی مجید. اثربخشی آموزش تفکر ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1395؛10(35):163-186. Available from: https://sid.ir/paper/501875/fa

    IEEE: کپی

    یاسر رضاپورمیرصالح، مهدی دلاوری، و مجید سلیمانی، “اثربخشی آموزش تفکر ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 10، no. 35، pp. 163–186، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/501875/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button