Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,559
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,525
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی تبلیغات شبکه های الکترونیک اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 173

چکیده

 تاثیر تبلیغات بر رشد و بقا سازمان ها در محیط رقابتی دنیای کنونی غیرقابل انکار است. با افزایش عضویت در شبکه های الکترونیک اجتماعی, تبلیغات در این شبکه ها به مهمترین و اثرگذارترین فعالیت های بازاریابی تبدیل شده است. شبکه های اجتماعی مجازی از مهمترین ابزارهای ارتباطی و بازاریابی در سطح جامعه و جهان به شمار می آیند, که روند صعودی چشمگیری در جذب مخاطب دارند. این موضوع از شبکه های الکترونیک اجتماعی منبعی عظیم از مشتریان بالقوه ارائه می دهد که شناسایی عوامل موثر بر پذیرش تبلیغات در این شبکه ها را حائز اهمیت می سازد. پژوهش حاضر از نوع پژوهش های کاربردی بوده که در دسته پژوهش های غیرآزمایشی قرار می گیرد, لذا از حیث هدف کاربردی و از حیث نحوه گردآوری اطلاعات از نوع پژوهش های توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی می باشد که با لحاظ نمودن نمونه 188 نفری از کاربران انجام شده است. در این پژوهش, از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی برای بررسی پایایی و از روش های تحلیل محتوا, تحلیل سازه و روایی تشخیصی, برای بررسی روایی استفاده شده است. شاخص های اثربخشی تبلیغات در نه بعد معرفی شدند, سپس چارچوب مفهومی ارائه شد و از طریق تکنیک تحلیل عاملی شاخص ها مورد تایید قرار گرفتند. نرم افزارهای تحلیلی شامل SPSS و Smart PLS بودند. با توجه به یافته های پژوهش, سرگرم کنندگی تبلیغات, احساس رنجش و آزردگی و آگاهی رسانی تبلیغات بر نگرش کاربران نسبت به تبلیغات اثرگذار هستند, و نگرش نسبت به تبلیغات نیز بر پذیرش تبلیغات به عنوان عامل اساسی اثربخشی تبلیغات تاثیر می گذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیعی نیک آبادی، محسن، و زارعی، علی اصغر. (1396). اثربخشی تبلیغات شبکه های الکترونیک اجتماعی. کاوش های مدیریت بازرگانی، 9(17 )، 149-173. SID. https://sid.ir/paper/505489/fa

    Vancouver: کپی

    شفیعی نیک آبادی محسن، زارعی علی اصغر. اثربخشی تبلیغات شبکه های الکترونیک اجتماعی. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1396؛9(17 ):149-173. Available from: https://sid.ir/paper/505489/fa

    IEEE: کپی

    محسن شفیعی نیک آبادی، و علی اصغر زارعی، “اثربخشی تبلیغات شبکه های الکترونیک اجتماعی،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 9، no. 17 ، pp. 149–173، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/505489/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا