مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

355
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

209
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل تاثیر قیمت منصفانه ادراک شده توسط بیماران بر پذیرش قیمت خدمات درمانی ارائه شده از طریق رضایت و وفاداری

صفحات

 صفحه شروع 347 | صفحه پایان 355

چکیده

 مقدمه: قیمت منصفانه ادراک شده بیماران از خدمات درمانی ارائه شده یکی از عناصر مهم بازاریابی در بیمارستان ها و سازمان های ارایه دهنده خدمات درمانی هستند که جهت استقرار نظام عادلانه پرداخت, داشتن عملکرد بهتر در بازار سلامت, درآمد پایدار و افزایش عملکرد این مراکز ضروری می باشد. هدف از این پژوهش تعیین تاثیر قیمت منصفانه ادراک شده از طریق وفاداری و رضایت بر پذیرش قیمت خدمات درمانی ارائه شده در مراکز درمانی خصوصی شهر اصفهان بوده است.روش بررسی: این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل بیماران (مشتریان) مراکز درمانی خصوصی در شهر اصفهان در سال 1392 خورشیدی بود که پرسشنامه ها میان 345 نفر از این مشتریان به صورت تصادفی توزیع شد. ابزار جمع آوری داده ها بر اساس پرسشنامه استاندارد بود که روایی آن بر اساس نظر خبرگان و پایایی ابزار بر اساس Cronbach’s alpha مورد تایید قرار گرفت. روش جمع آوری داده ها تصادفی طبقه ای و نوع تحلیل یافته ها بر اساس مقدار بحرانی و شاخص های برازش بود. همچنین داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و AMOS مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج پژوهش از تاثیر قیمت منصفانه ادراک شده بر رضایت (b=0.48) و وفاداری مشتری (b=0.34) حمایت می کند.همچنین تجزیه و تحلیل داده نشان داد که رضایت (b=0.39) و وفاداری مشتری (b=0.42) دو مولفه پیش بینی کننده برای پذیرش قیمت می باشند.نتیجه گیری: با توجه به تاثیر قیمت منصفانه ادراک شده بر رضایت, وفاداری و پذیرش قیمت خدمات درمانی ارائه شده توسط مراکز, توصیه می شود که مدیریت این مراکز توجه لازم و همه جانبه به قیمت خدمات درمانی ارائه شده داشته باشند و تاحد امکان با ارائه راهکارهای بازاریابی احساس پذیرش قیمت را برای بیماران از طریق رضایت و وفاداری فراهم آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، علی، اسدی، علی، و خزایی پول، جواد. (1394). تحلیل تاثیر قیمت منصفانه ادراک شده توسط بیماران بر پذیرش قیمت خدمات درمانی ارائه شده از طریق رضایت و وفاداری. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 12(3 (پیاپی 43) )، 347-355. SID. https://sid.ir/paper/506683/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی علی، اسدی علی، خزایی پول جواد. تحلیل تاثیر قیمت منصفانه ادراک شده توسط بیماران بر پذیرش قیمت خدمات درمانی ارائه شده از طریق رضایت و وفاداری. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان[Internet]. 1394؛12(3 (پیاپی 43) ):347-355. Available from: https://sid.ir/paper/506683/fa

    IEEE: کپی

    علی کاظمی، علی اسدی، و جواد خزایی پول، “تحلیل تاثیر قیمت منصفانه ادراک شده توسط بیماران بر پذیرش قیمت خدمات درمانی ارائه شده از طریق رضایت و وفاداری،” مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان، vol. 12، no. 3 (پیاپی 43) ، pp. 347–355، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/506683/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button