مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,105
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

663
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند به حسادت برند و پیامدهای آن

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 در چندسال اخیر علاقه فزآینده ای میان آکادمی های بازاریابی بوجود آمده است که تئوری های ارتباطات میان فردی و آثار روانشناسی و کاربرد آنها در محیط مصرف برند را در پژوهش های خود بکار گرفته و آنها را بررسی می کنند. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر عزت نفس, خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن پرداخته است. پژوهش حاضر از نوع هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات, پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش مشتریان برند تلفن همراه اپل در شهرستان قائمشهر است. حجم نمونه با توجه به فرمول نمونه گیری معادل 384 به دست آمد. برای جمع آوری اطلاعات در این پژوهش از پرسشنامه استفاده شد. داده ها از طریق نرم افزارهای SPSS و LISREL تحزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که عزت نفس بر حسادت برند, لذت خرید و خودابرازی بر عشق برند تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین عشق برند بر حسادت برند, قصد خرید و خرید آنی تاثیر مثبت و معناداری دارد. در نهایت حسادت برند نیز بر قصد خرید تاثیر مثبت و معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسفیدانی، محمدرحیم، نجات، سهیل، و بهمنی، حسین. (1394). بررسی تاثیر عزت نفس, خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند به حسادت برند و پیامدهای آن. تحقیقات بازاریابی نوین، 5(4 (پیاپی 19) )، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/506847/fa

    Vancouver: کپی

    اسفیدانی محمدرحیم، نجات سهیل، بهمنی حسین. بررسی تاثیر عزت نفس, خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند به حسادت برند و پیامدهای آن. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1394؛5(4 (پیاپی 19) ):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/506847/fa

    IEEE: کپی

    محمدرحیم اسفیدانی، سهیل نجات، و حسین بهمنی، “بررسی تاثیر عزت نفس, خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند به حسادت برند و پیامدهای آن،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 5، no. 4 (پیاپی 19) ، pp. 1–20، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/506847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button