مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

372
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اخلاق حرفه ای تدریس مدرسان دانشگاه فرهنگیان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: وجود اخلاق در مدرسان دانشگاه باعث رشد, تعالی و بالندگی دانشجویان می شود. در همین راستا, این تحقیق به ارزیابی میزان پایبندی مدرسان دانشگاه فرهنگیان به اخلاق حرفه ای تدریس می پردازد. مواد و روش ها: روش این تحقیق, توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری همه دانشجویان پسر رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان فارس به تعداد 477 نفر بودند. حجم نمونه طبق فرمول کوکران 216 نفر تعیین گردید که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی این تعداد نمونه از جامعه آماری استخراج گردید. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری داده ها, پرسشنامه اخلاق حرفه ای تدریس حیدری و همکاران (2018 م. ) بود که روایی محتوایی آن توسط طراحان تعیین و ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه 93/0 برآورد شد. یافته ها: میانگین نظرات دانشجویان در مورد میزان پایبندی مدرسان دانشگاه فرهنگیان به مؤلفه های اخلاق حرفه ای تدریس بالاتر از حد متوسط است, اما تا وضعیت مطلوب فاصله دارد (42/3, M=0001/0>p). ملاحظات اخلاقی: درباره اهداف پژوهش, علت جمع آوری داده ها, محرمانه ماندن اطلاعات و هویت پاسخگویان توضیحات لازم داده شد و رضایت آگاهانه آنان جهت مشارکت در پژوهش اخذ گردید. نتیجه گیری: اهتمام بیشتر و برنامه ریزی در زمینه ارتقای اخلاق حرفه ای تدریس بایستی مد نظر دست اندرکاران دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    باقری کراچی، امین، اکبری، جابر، و تامرادی، امین. (1399). ارزیابی اخلاق حرفه ای تدریس مدرسان دانشگاه فرهنگیان. اخلاق زیستی، 10(35 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/506971/fa

    Vancouver: کپی

    باقری کراچی امین، اکبری جابر، تامرادی امین. ارزیابی اخلاق حرفه ای تدریس مدرسان دانشگاه فرهنگیان. اخلاق زیستی[Internet]. 1399؛10(35 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/506971/fa

    IEEE: کپی

    امین باقری کراچی، جابر اکبری، و امین تامرادی، “ارزیابی اخلاق حرفه ای تدریس مدرسان دانشگاه فرهنگیان،” اخلاق زیستی، vol. 10، no. 35 ، pp. 0–0، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/506971/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button