مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

534
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اختلاف وضعیت موجود و مطلوب رعایت اخلاق حرفه ای اساتید از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 114

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش عالی به عنوان یک نظام حرفه ای, نقش عمده ای در آموزش و انتقال ارزش های اخلاقی دارد و این انتقال به واسطه اساتید مجرب صورت می گیرد. این مطالعه با هدف تعیین اختلاف وضعیت موجود و مطلوب رعایت اخلاق حرفه ای در آموزش توسط اساتید, از نظر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 96-1395 انجام گرفت. روش تحقیق: در این مطالعه مقطعی-تحلیلی, 302 نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 96-1395, به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر اساس رشته تحصیلی و جنسیت انتخاب شدند. ابزار پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته شامل 69 سؤال (4مؤلّفه اصلی و 17مؤلّفه فرعی) در طیف لیکرت بود. روایی پرسشنامه بر اساس نظر متخصصان 0/85 و پایایی آن به روش آلفای کرونباخ 0/78 تایید گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS (ویرایش 19) و با کمک آزمون های ANOVA, t زوجی و t در دو نمونه مستقل, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین نمره وضعیت مطلوب رعایت اخلاق حرفه ای اساتید از دیدگاه دانشجویان 0/73± 3/8 و میانگین وضعیت مطلوب رعایت ارزش های حرفه ای 0/77± 4/74 بود. تفاوت معنی داری بین میانگین وضعیت موجود اخلاق حرفه ای در کلیه مؤلّفه های آن با وضعیت مطلوب مشاهده شد (0/05P<). نتیجه گیری: این بررسی نشان داد که بین وضعیت موجود و مطلوب رعایت اخلاق حرفه ای در آموزش در کلیه مؤلّفه ها, فاصله معنی داری وجود دارد؛ بنابراین لازم است در خصوص آموزش اخلاق حرفه ای به اساتید و فرهنگ سازی در این زمینه, اقدام لازم صورت پذیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پورشافعی، هادی، و رمضان زاده، خیرالنسا. (1397). بررسی اختلاف وضعیت موجود و مطلوب رعایت اخلاق حرفه ای اساتید از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 25(ویژه نامه آموزش پزشکی)، 107-114. SID. https://sid.ir/paper/95708/fa

Vancouver: کپی

پورشافعی هادی، رمضان زاده خیرالنسا. بررسی اختلاف وضعیت موجود و مطلوب رعایت اخلاق حرفه ای اساتید از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند[Internet]. 1397؛25(ویژه نامه آموزش پزشکی):107-114. Available from: https://sid.ir/paper/95708/fa

IEEE: کپی

هادی پورشافعی، و خیرالنسا رمضان زاده، “بررسی اختلاف وضعیت موجود و مطلوب رعایت اخلاق حرفه ای اساتید از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، vol. 25، no. ویژه نامه آموزش پزشکی، pp. 107–114، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95708/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button