مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,156
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

679
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر مداخله آموزشی تئوری محور بر ارتقای رفتارهای ایمن کارگران در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 798 | صفحه پایان 808

چکیده

 مقدمه: نگرانی جهان شمول در زمینه حوادث کاری و ایمنی, نیاز به شیوه های جدید و موثر برای بهبود ایمنی در محل کار را بیش از پیش محسوس نموده است. این مطالعه به منظور ارتقای رفتارهای ایمن کارگران شرکت ذوب آهن اصفهان با مداخله تئوری محور انجام شد.روش ها: پژوهش حاضر مطالعه تجربی از نوع تصادفی شده شاهددار بود. نمونه شامل 270 نفر از کارگران ذوب آهن در دو گروه آزمون و شاهد بود. اطلاعات با پرسش نامه محقق ساخته بر اساس الگوی رفتار سالم و چک لیست مشاهده رفتار در دو مرحله قبل و بعد از مداخله جمع آوری گردید. برای سنجش اعتبار و پایایی پرسش نامه از روش اعتبار محتوی و آلفای کرونباخ استفاده شد. مداخله بر اساس الگوی رفتار سالم تنها در گروه آزمون انجام گرفت. در گروه شاهد آموزش های معمول کارخانه اجرا شد. اطلاعات با نرم افزار SPSS و آزمون های آماری متناسب مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: پس از مداخله, میانگین نمرات آگاهی, هنجارها و عوامل تسهیل کننده رفتار ایمن در کارگران گروه آزمون نسبت به قبل از مداخله و نمرات کارگران گروه شاهد به طور معنی داری افزایش یافته بود (p<0.001). همچنین وضعیت رفتارهای مشاهده شده کارگران گروه آزمون نسبت به قبل از مداخله و کارگران گروه شاهد به طور معنی داری متفاوت بود. تغییرات گروه شاهد معنی دار نبود.نتیجه گیری: با توجه به تاثیر مثبت مداخله تئوری محور در ارتقای رفتارهای ایمن پیشنهاد می گردد به منظور ارتقای ایمنی در صنایع از مداخلات تئوری محور و اصول آموزش بزرگسالان استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عمیدی مظاهری، مریم، حیدرنیا، علیرضا، غفرانی پور، فضل اله، و شفیعی، آرش. (1388). بررسی تاثیر مداخله آموزشی تئوری محور بر ارتقای رفتارهای ایمن کارگران در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان. مجله دانشکده پزشکی اصفهان، 27(102)، 798-808. SID. https://sid.ir/paper/50712/fa

    Vancouver: کپی

    عمیدی مظاهری مریم، حیدرنیا علیرضا، غفرانی پور فضل اله، شفیعی آرش. بررسی تاثیر مداخله آموزشی تئوری محور بر ارتقای رفتارهای ایمن کارگران در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان. مجله دانشکده پزشکی اصفهان[Internet]. 1388؛27(102):798-808. Available from: https://sid.ir/paper/50712/fa

    IEEE: کپی

    مریم عمیدی مظاهری، علیرضا حیدرنیا، فضل اله غفرانی پور، و آرش شفیعی، “بررسی تاثیر مداخله آموزشی تئوری محور بر ارتقای رفتارهای ایمن کارگران در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان،” مجله دانشکده پزشکی اصفهان، vol. 27، no. 102، pp. 798–808، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/50712/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button