مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,998
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

804
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر شکل و مدل طراحی آموزشی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی (ADHD)

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 35

کلیدواژه

بیش فعالی (ADHD)Q2

چکیده

 مقدمه: اختلال نقص توجه-بیش فعالی در دهه های اخیر شیوع روبه رشدی داشته است. یکی از مهمترین جنبه های درگیر در آن, عملکرد تحصیلی است. در خصوص مداخلات آموزشی موثری که می تواند منجر به بهبود عملکرد تحصیلی مبتلایان گردد, شناخت کمی وجود دارد.روش بررسی: تعداد 45 نفر با در نظر گرفتن فاکتورهای تحقیق و اخذ رضایت در 3 گروه 15 نفره نسبتا متجانس (گروه آموزش سنتی, آموزش الکترونیکی و آموزش ترکیبی) جای گرفتند. هر گروه بر اساس محتوای طراحی شده (7 واحد درسی هر یک بر اساس یکی از مدل های طراحی آموزشی) طی 7 هفته در معرض آموزش قرار گرفتند. پرسشنامه انگیزش تحصیلی (ISM) در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون برای هر 3 گروه و پرسشنامه محقق ساخته پیشرفت تحصیلی برای هر 3 گروه و در هر 7 واحد به صورت پس آزمون اجرا گردید.یافته ها: نتایج آزمون تی همبسته در مقایسه پیش آزمون و پس آزمون انگیزش تحصیلی تنها در گروه آموزش الکترونیکی معنادار بود (P=0.047). نتایج آزمون آنالیز واریانس نشان داد که آموزش الکترونیکی توانست تغییرات معناداری را در پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی ایجاد کند (p=0.042) و نتایج آزمون تعقیبی LSD محل تعیین اختلاف را در الگوی طراحی آموزشی گانیه و بریگز نشان داد (P£0.05).بحث و نتیجه گیری: آموزش به شیوه الکترونیکی موجب افزایش انگیزش تحصیلی و آموزش بر اساس مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز در شکل الکترونیکی موجب پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان مبتلا به ADHD گشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زارع، حسین، ملکی، حمید، رستگار، احمد، یاری، فهیمه، و قاسم زاده، محمدرضا. (1395). تاثیر شکل و مدل طراحی آموزشی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی (ADHD). ابن سینا، 18(1 (مسلسل 54))، 29-35. SID. https://sid.ir/paper/228621/fa

    Vancouver: کپی

    زارع حسین، ملکی حمید، رستگار احمد، یاری فهیمه، قاسم زاده محمدرضا. تاثیر شکل و مدل طراحی آموزشی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی (ADHD). ابن سینا[Internet]. 1395؛18(1 (مسلسل 54)):29-35. Available from: https://sid.ir/paper/228621/fa

    IEEE: کپی

    حسین زارع، حمید ملکی، احمد رستگار، فهیمه یاری، و محمدرضا قاسم زاده، “تاثیر شکل و مدل طراحی آموزشی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی (ADHD)،” ابن سینا، vol. 18، no. 1 (مسلسل 54)، pp. 29–35، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228621/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button