مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

450
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

277
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تآثیر آموزشی سمینار سقراطی در پرورش تفکر انتقادی دانشجویان ادبیات

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 53

چکیده

 اهداف این پژوهش بررسی تاثیر سمینار سقراطی در ایجاد تفکر انتقادی به عنوان یک منبع جهت بهبود یادگیری ادبیات در دانشجویان ادبیات سال آخر ایران بود و همچنین بررسی اینکه تا چه حد این روش جایگزین, از رضایت معلمان و دانشجویان ادبیات برخوردار بوده است. برای این منظور, از 128 دانشجویکارشناسی ادبیات انگلیسی مشغول به تحصیل در موسسه آموزش عالی صبح صادق, یک نمونه ی 40 نفری از دانشجویان سال آخر, مذکر ومونث, با نمونه گیری هدفمند انتخاب شد. سنشرکت کنندگان بین 20 تا 30 سال بود. آنها به طور تصادفی در دو گروه قرار گرفتند, یعنی گروه کنترل و آزمایشی, که هرکدام شامل 20 نفر بود. آزمون مهارت تفکر انتقادی کالیفرنیا (فاسیون و فاسیون 1990) به عنوان یک پیش آزمون استفاده شد تا مهارت تفکر انتقادی شرکت کنندگان را در هر دو گروه مشخص کند. در پایان آزمایش که ده جلسه به طول انجامید, همان آزمون به شرکت کنندگان در هر دو گروه داده شد. یافته های پژوهش حاکی از تاثیر مثبت سمینار سقراطی بر مهارت تفکر انتقادی بود؛ علاوه بر این, اطلاعات کیفی به دست آمده از پرسشنامه ی تشریحی و مصاحبه از معلم سمینار شواهد معتبری از رجحان روش بدیع بر روش سنتی به همراه داشت. امید است, یافته ها دارای پیامدهای مهمی برای استادان ادبیات و دانشجویان باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افقری، سمانه، و اولیایی نیا، هلن. (1395). تآثیر آموزشی سمینار سقراطی در پرورش تفکر انتقادی دانشجویان ادبیات. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، 12(1 (پیاپی 16) )، 31-53. SID. https://sid.ir/paper/512177/fa

    Vancouver: کپی

    افقری سمانه، اولیایی نیا هلن. تآثیر آموزشی سمینار سقراطی در پرورش تفکر انتقادی دانشجویان ادبیات. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)[Internet]. 1395؛12(1 (پیاپی 16) ):31-53. Available from: https://sid.ir/paper/512177/fa

    IEEE: کپی

    سمانه افقری، و هلن اولیایی نیا، “تآثیر آموزشی سمینار سقراطی در پرورش تفکر انتقادی دانشجویان ادبیات،” نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، vol. 12، no. 1 (پیاپی 16) ، pp. 31–53، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/512177/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button