مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

889
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان فراوانی اختلالات بینایی در ارزیابی های غربالگری دانش آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 717 | صفحه پایان 723

چکیده

 مقدمه: اختلالات بینایی در کودکی آثار بارزی بر تکامل کودک دارد و باعث محدود شدن فعالیت های اجتماعی, جسمانی, آموزشی و در نهایت آینده شغلی او می شود. در این مطالعه به بررسی شیوع اختلالات بینایی در ارزیابی های غربالگری دانش آموزان در مناطق مختلف کشور پرداختیم.روش ها: جمعیت نمونه شامل کلیه دانش آموزان پایه ها اول دبستان, سوم دبستان, اول راهنمایی و اول دبیرستان در مدارس وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی ایران در سال 1386 می باشد .یافته ها: شیوع اختلالات بینایی در این مطالعه 4.7 درصد در دانش آموزان مقطع اول ابتدایی, 3.8 درصد در دانش آموزان مقطع سوم ابتدایی و 5.8 درصد در دانش آموزان مقطع اول راهنمایی و 4.1 درصد در دانش آموزان مقطع اول دبیرستان اختلال بینایی در ارزیابی های غربالگری به دست آمد. بیشترین میزان اختلال بینایی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (10.59 درصد) گزارش شده است .نتیجه گیری: شیوع اختلالات بینایی در برخی مناطق نسبت به کشور در مطالعه فعلی و گذشته بالا می باشد. طراحی مطالعات دقیق برای تعیین علل احتمالی نظیر عوامل محیطی و... و بررسی نوع اختلال بینایی ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیرخانی، محمدامیر، ضیاالدینی، سیدحسن، دشتی، مرضیه، امینایی، طاهره، اردلان، گلایل، میرمقتدایی، پریسا، پورصفا، پریناز، و کلیشادی، رویا. (1388). بررسی میزان فراوانی اختلالات بینایی در ارزیابی های غربالگری دانش آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در ایران. مجله دانشکده پزشکی اصفهان، 27(101)، 717-723. SID. https://sid.ir/paper/51228/fa

    Vancouver: کپی

    امیرخانی محمدامیر، ضیاالدینی سیدحسن، دشتی مرضیه، امینایی طاهره، اردلان گلایل، میرمقتدایی پریسا، پورصفا پریناز، کلیشادی رویا. بررسی میزان فراوانی اختلالات بینایی در ارزیابی های غربالگری دانش آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در ایران. مجله دانشکده پزشکی اصفهان[Internet]. 1388؛27(101):717-723. Available from: https://sid.ir/paper/51228/fa

    IEEE: کپی

    محمدامیر امیرخانی، سیدحسن ضیاالدینی، مرضیه دشتی، طاهره امینایی، گلایل اردلان، پریسا میرمقتدایی، پریناز پورصفا، و رویا کلیشادی، “بررسی میزان فراوانی اختلالات بینایی در ارزیابی های غربالگری دانش آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در ایران،” مجله دانشکده پزشکی اصفهان، vol. 27، no. 101، pp. 717–723، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/51228/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button