مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

469
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

129
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی وضعیت آموزش بالینی بخش های ماژور با وضعیت مطلوب از دیدگاه فراگیران و اساتید در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 86

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی فرآیندی است که در آن فراگیران به تدریج با انجام کارهای عملی به کسب مهارت پرداخته و با استفاده از تجربیات اساتید, خود را برای انجام درمان بیماران آماده می­ کنند. هدف از این مطالعه مقایسه­ ی وضعیت آموزش بالینی با وضعیت مطلوب از دیدگاه فراگیران و اساتید می­ باشد. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی-مقطعی کلیه ­ ی فراگیران در نیمه ­ ی دوم سال تحصیلی91-90 در گروه­ های ماژور مورد بررسی قرار گرفتند. تعداد پاسخ دهندگان, کارورز (57) کارآموز (62) دستیار (62) و اساتید (36) نفر بود. ابزار سنجش پرسشنامه­ ای پژوهش ساخته که حاوی ده حیطه ­ ی آموزشی بود. روایی محتوای آن مورد تایید صاحب نظران قرار گرفت وپایایی آن با آلفای کرونباخ 85/0 تایید گردید. یافته ­ ها: نتایج نشان داد که بیشترین امتیاز را کارآموزان به گزارش صبحگاهی؛ کارورزان به پرونده نویسی وگزارش صبحگاهی؛ دستیاران به مجله خوانی و پرونده نویسی؛ واساتید به مجله خوانی وگزارش صبحگاهی دادند. در آزمونt مستقل از دیدگاه کارآموزان و کارورزان بین میانگین نظرات گروه ­ های داخلی و اطفال و گروه­ های جراحی و زنان تفاوت معنی­ داری مشاهده نگردید (05/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوریان، عباسعلی، آربونی، فریبا، مظلوم زاده، سعیده، و شروین بدو، رضا. (1397). مقایسه ی وضعیت آموزش بالینی بخش های ماژور با وضعیت مطلوب از دیدگاه فراگیران و اساتید در دانشگاه علوم پزشکی زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 11(29 )، 77-86. SID. https://sid.ir/paper/513316/fa

    Vancouver: کپی

    نوریان عباسعلی، آربونی فریبا، مظلوم زاده سعیده، شروین بدو رضا. مقایسه ی وضعیت آموزش بالینی بخش های ماژور با وضعیت مطلوب از دیدگاه فراگیران و اساتید در دانشگاه علوم پزشکی زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛11(29 ):77-86. Available from: https://sid.ir/paper/513316/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی نوریان، فریبا آربونی، سعیده مظلوم زاده، و رضا شروین بدو، “مقایسه ی وضعیت آموزش بالینی بخش های ماژور با وضعیت مطلوب از دیدگاه فراگیران و اساتید در دانشگاه علوم پزشکی زنجان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 29 ، pp. 77–86، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513316/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button