مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

502
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

455
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی و کارآیی دو روش سنتی و نرم افزار جامع مدیریت آزمون (نجما) در برگزاری آزمون های ارتقا و گواهینامه دستیاران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 31

کلیدواژه

نرم افزار جامع مدیریت آزمون (نجما)Q2

چکیده

 زمینه و هدف: در راستای الکترونیکی شدن فرایندهای آموزش و یادگیری و ارزشیابی, هدف از انجام این مطالعه بررسی اثربخشی و کارایی استفاده از نرم افزار جامع مدیریت آزمون (نجما) در برگزاری آزمون های ارتقا و گواهینامه دستیاران تخصصی بالینی پزشکی بوده است. روش بررسی: در یک مطالعه توصیفی مقطعی در سال 1394, در گروه های بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, هزینه های مربوط به برگزاری آزمون های ارتقا و گواهینامه دستیاران در سال های 1393 به روش سنتی و1394 به روش نجما مقایسه گردید. شاخص های کمی و کیفی تعداد 6300 سوال مربوط به 42 دفترچه آزمون 21 رشته بالینی به تفکیک روش برگزاری ارزیابی شد. از کل اعضای هیات علمی گروه های بالینی دانشکده پزشکی نیز در مورد مزیت های هر یک از دو روش سنتی و نجما نظرسنجی شد. یافته ها: هزینه های برگزاری آزمون در روش نجما کمتر از روش سنتی بود. از کل 377 نفر عضو هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی, 8/64 درصد از اساتید موافق با برگزاری آزمون ها به روش نجما به جای روش سنتی بودند. شاخص های کمی و کیفی آزمون و میزان ایرادهای ساختاری سوالات در بین دو روش سنتی و نجما تفاوت آماری معنی داری با یکدیگر نداشت. نتیجه گیری: با ت وجه به قابلیت های نرم افزار نجما در مدیریت آزمون های کشوری, می توان علاوه بر کاهش هزینه ها و وقت صرف شده و رضایت مندی بیشتر اساتید, با حذف مراحل واسطه ای از مرحله طراحی تا آنالیز سوالات امتحان, افزایش امنیت آزمون را نسبت به روش های سنتی تامین کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شایان، شهرام، صبوری، مسیح، آقاداوودی، امید، برومند، مسعود، و رضایی، حبیب اله. (1396). مقایسه اثربخشی و کارآیی دو روش سنتی و نرم افزار جامع مدیریت آزمون (نجما) در برگزاری آزمون های ارتقا و گواهینامه دستیاران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 10(27 )، 19-31. SID. https://sid.ir/paper/513920/fa

    Vancouver: کپی

    شایان شهرام، صبوری مسیح، آقاداوودی امید، برومند مسعود، رضایی حبیب اله. مقایسه اثربخشی و کارآیی دو روش سنتی و نرم افزار جامع مدیریت آزمون (نجما) در برگزاری آزمون های ارتقا و گواهینامه دستیاران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛10(27 ):19-31. Available from: https://sid.ir/paper/513920/fa

    IEEE: کپی

    شهرام شایان، مسیح صبوری، امید آقاداوودی، مسعود برومند، و حبیب اله رضایی، “مقایسه اثربخشی و کارآیی دو روش سنتی و نرم افزار جامع مدیریت آزمون (نجما) در برگزاری آزمون های ارتقا و گواهینامه دستیاران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 27 ، pp. 19–31، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513920/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button