مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

905
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجزیه و تحلیل آزمون دروس دانشجویان کارشناسی بهداشت با استفاده از برنامه نرم افزاری آنالیز سوالات چند گزینه ای بر اساس نظریه تستی کلاسیک (CTT)

صفحات

 صفحه شروع 719 | صفحه پایان 725

چکیده

 مقدمه: هدف از انجام این مطالعه, استفاده از نرم افزار نظریه تستی کلاسیک برای تجزیه و تحلیل کمی و کیفی سوالات چند گزینه ای برای دانشجویان مقطع کارشناسی رشته بهداشت می باشد.روش ها: این مطالعه بر روی دو گروه 50 نفری از دانشجویان کارشناسی رشته بهداشت عمومی و دو گروه 50 و 26 نفری از دانشجویان کارشناسی رشته بهداشت حرفه ای شرکت کننده در امتحانات تعیین پیشرفت تحصیلی به صورت آزمون چند گزینه ای پایان ترم در سال های 85-1384 در گروه بهداشت محیط, دانشکده بهداشت, دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرا گردید. در دو مرحله, قبل و بعد از آنالیز کمی, سوالات توسط برنامه نرم افزاری «نظریه تستی کلاسیک» مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: با انجام آنالیز کیفی, مجموعه سوالات مرحله اول اصلاح گردید. در سال بعد, گروه دیگری از دانشجویان با سوالات اصلاح شده مرحله اول, مورد آزمون قرار گرفتند. ضریب پایایی برای آزمون زباله های صنعتی و آزمون بهداشت آب قبل از آنالیز کمی به ترتیب به میزان 0.576 و 0.359 به دست آمد. بعد از آنالیز کمی سوالات, این ضرایب به ترتیب به مقادیر 0.671 و 0.694 بهبود یافت.نتیجه گیری: بهره گیری از روش تجزیه و تحلیل سوالات در این مطالعه منجر به بهبود ضریب پایایی حاصل شده در مرحله دوم گردید. این ضریب هنوز تا حد مطلوب (ضریب پایایی بزرگتر از 0.8) فاصله دارد. بنابراین, لازم است این سوالات باز هم اصلاح شده, و با استفاده از نرم افزار نظریه تستی کلاسیک (CTT) مورد آنالیز مجدد قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امین، محمدمهدی، شایان، شهرام، هاشمی، حسن، پورصفا، پریناز، و ابراهیمی، افشین. (1389). تجزیه و تحلیل آزمون دروس دانشجویان کارشناسی بهداشت با استفاده از برنامه نرم ‌افزاری آنالیز سوالات چند گزینه ‌ای بر اساس نظریه تستی کلاسیک (CTT). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 719-725. SID. https://sid.ir/paper/59005/fa

    Vancouver: کپی

    امین محمدمهدی، شایان شهرام، هاشمی حسن، پورصفا پریناز، ابراهیمی افشین. تجزیه و تحلیل آزمون دروس دانشجویان کارشناسی بهداشت با استفاده از برنامه نرم ‌افزاری آنالیز سوالات چند گزینه ‌ای بر اساس نظریه تستی کلاسیک (CTT). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):719-725. Available from: https://sid.ir/paper/59005/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی امین، شهرام شایان، حسن هاشمی، پریناز پورصفا، و افشین ابراهیمی، “تجزیه و تحلیل آزمون دروس دانشجویان کارشناسی بهداشت با استفاده از برنامه نرم ‌افزاری آنالیز سوالات چند گزینه ‌ای بر اساس نظریه تستی کلاسیک (CTT)،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 719–725، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59005/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button