مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

347
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اموزش منظورشناسی زبان انگلیسی: بررسی تاثیر روشهای فرم محور مداخله ای و غیر مداخله ای

صفحات

 صفحه شروع 146 | صفحه پایان 165

چکیده

 به منظور تاکید بیشتر بر منظورشناسی زبان دوم و گنجاندن ان در کلاسهای اموزش زبان انگلیسی, در این مطالعه محققان تلاش کردند تاثیر روشهای اموزشی فرم محور مداخله ای و غیر مداخله ای را بر دانش منظورشناسی فراگیران انگلیسی مورد ارزیابی قرار دهند. در این تحقیق تاکید بر کنش رفتاری "انتقاد کردن" بود. 54 فراگیر ایرانی در سطح زبانی متوسط در این تحقیق شرکت کردند و به سه گروه تقسیم شدند: 19 نفر مربوط به روش مداخله ای, 21 نفر مربوط به روش غیر مداخله ای و 14 نفر هم در گروه کنترل بودند. تستهای اولیه گرفته شد و سپس تکنیکهای مربوط به هر روش خیلی دقیق در کلاسها اجرا شدند. اصلی ترین تکنیکهای روش مداخله ای عبارت بودند از فعالیت های اگاهی انگیزی, توضیحات کاملا عینی و شفاف و اصلاحات مستقیم توسط معلم. در روش غیر مداخله ای, فعالیت های تقویت داده و اصلاحات غیر مستقیم استفاده شد. بعد از اتمام و اجرای روشهای اموزش, تست ثانویه از فراگیران گرفته شد و با استفاده ازروشهای اماری انوا داده ها تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تحلیل داده نشان داد که دانش منظورشناسی انگلیسی افراد در گروههایی که اموزش دیدید پیشرفت چشم گیری داشت. همچنین یافته ها حاکی از ان بود که فراگیران روش مداخله ای به طور معناداری بهتر از گروه دیگر عمل کردند. این نتایج میتواند کاربرد زیادی برای معلمان زبان, برنامه ریزان درسی و محققان داشته باشد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زعفرانیه، الهه، و اسلامی راسخ، عباس. (1393). اموزش منظورشناسی زبان انگلیسی: بررسی تاثیر روشهای فرم محور مداخله ای و غیر مداخله ای. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 7(15 )، 146-165. SID. https://sid.ir/paper/514683/fa

    Vancouver: کپی

    زعفرانیه الهه، اسلامی راسخ عباس. اموزش منظورشناسی زبان انگلیسی: بررسی تاثیر روشهای فرم محور مداخله ای و غیر مداخله ای. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1393؛7(15 ):146-165. Available from: https://sid.ir/paper/514683/fa

    IEEE: کپی

    الهه زعفرانیه، و عباس اسلامی راسخ، “اموزش منظورشناسی زبان انگلیسی: بررسی تاثیر روشهای فرم محور مداخله ای و غیر مداخله ای،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 7، no. 15 ، pp. 146–165، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/514683/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button