مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

364
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین سازگاری و مسیر گذر چارچوب مطلوب عناصر برنامه درسی آموزش کارآفرینی در آموزش عالی از ایدئولوژی های برنامه درسی اسکایرو

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 39

چکیده

 هدف این پژوهش, تبیین سازگاری و مسیر گذر چارچوب مطلوب عناصر برنامه درسی آموزش کارآفرینی در آموزش عالی از ایدئولوژی های برنامه درسی اسکایرو است. این تحقیق از نظر ماهیت آمیخته, از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری اطلاعات توصیفی-استنتاجی و تحلیل محتوا به شمار می رود. ابزار جمع آوری اطلاعات چک لیست تحلیل محتوا برای انطباق با جداول شش گانه اسکایرو (2008) در کتاب نظریه های برنامه درسی: دیدگاه های متضاد و نگرانی های مداوم اثر است, در بخش کمی نیز از نمودار و فرم رتبه بندی اقتباس شده از اسکایرو (2008) برای تعیین مسیر برنامه درسی آموزش کارآفرینی در آموزش عالی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که مسیر گذر چارچوب مطلوب عناصر برنامه درسی آموزش کارآفرینی در آموزش عالی در عنصر هدف برنامه درسی از مسیر کارایی اجتماعی و عناصر دیگر برنامه درسی شامل؛ محتوا, روش تدریس, فراگیر, یادگیری و ارزشیابی نیز از مسیر یادگیرنده محور تبیین می گردد؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که اساتید, مؤلفان و طراحان برنامه درسی آموزش کارآفرینی برای دستیابی و کاربست چارچوب مطلوب عناصر برنامه درسی آموزش کارآفرینی در آموزش عالی باید دیدگاه خود را در عنصر هدف با ایدئولوژی برنامه درسی کارایی اجتماعی و در عناصر محتوا, روش تدریس, فراگیر, یادگیری و ارزشیابی با ایدئولوژی برنامه درسی یادگیرنده محور تطبیق دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی پور، احمد، میرجلیلی، سیدمحمدعلی، و مقیمی فیروزآباد، معصومه. (1398). تبیین سازگاری و مسیر گذر چارچوب مطلوب عناصر برنامه درسی آموزش کارآفرینی در آموزش عالی از ایدئولوژی های برنامه درسی اسکایرو. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 16(35 (پیاپی 62) )، 20-39. SID. https://sid.ir/paper/515547/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی پور احمد، میرجلیلی سیدمحمدعلی، مقیمی فیروزآباد معصومه. تبیین سازگاری و مسیر گذر چارچوب مطلوب عناصر برنامه درسی آموزش کارآفرینی در آموزش عالی از ایدئولوژی های برنامه درسی اسکایرو. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1398؛16(35 (پیاپی 62) ):20-39. Available from: https://sid.ir/paper/515547/fa

    IEEE: کپی

    احمد ملکی پور، سیدمحمدعلی میرجلیلی، و معصومه مقیمی فیروزآباد، “تبیین سازگاری و مسیر گذر چارچوب مطلوب عناصر برنامه درسی آموزش کارآفرینی در آموزش عالی از ایدئولوژی های برنامه درسی اسکایرو،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 16، no. 35 (پیاپی 62) ، pp. 20–39، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515547/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button