مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

730
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

336
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطة بین وضعیت اجتماعی-اقتصادی و باورها و ارزش های دانش آموزان با نگرش به درس ریاضی با تأکید بر نقش واسطه ای فرهنگ مدرسه و فرایند آموزش ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 132 | صفحه پایان 146

چکیده

 هدف پژوهش بررسی رابطه بین وضعیت اجتماعی-اقتصادی و باورها و ارزش های دانش آموزان بر نگرش به درس ریاضی با تأکید بر نقش واسطه ای فرهنگ مدرسه و فرایند آموزش ریاضی بود. پژوهش از لحاظ روش شناسی, توصیفی از نوع همبستگی است. جامعة آماری شامل دانش آموزان پسر متوسطه اول شهر آشخانه به تعداد 200 نفر است. نمونه بر اساس فرمول کوکران 132 نفر به دست آمد. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بود. در پژوهش از پرسشنامه باورهای معرفت شناختی شومر (1990), وضعیت اجتماعی-اقتصادی قدرت نما (1392), فرهنگ مدرسه الساندرو و ساد (1997), فرایند آموزش تاملینسون (2001) و نگرش به درس ریاضی پهلوان (1384) استفاده گردید. پرسشنامه ها دارای روایی صوری و محتوایی بوده و ضریب پایایی پرسشنامه ها به ترتیب 704/0؛ 774/0؛ 739/0؛ 701/0 و 778/0 است. داده ها با نرم افزار SPSS22 تحلیل شد. طبق نتایج, بین وضعیت اجتماعی-اقتصادی و باورها و ارزش های دانش آموزان بر نگرش به درس ریاضی با تأکید بر نقش واسطه ای فرهنگ مدرسه رابطه معناداری وجود دارد و بین وضعیت اجتماعی-اقتصادی, باورها و ارزش های دانش آموزان, فرهنگ مدرسه, فرایند آموزش با نگرش به درس ریاضی رابطه معناداری وجود دارد و همچنین بین وضعیت اجتماعی-اقتصادی با تأکید بر نقش واسطه ای فرهنگ مدرسه و فرایند آموزش و نگرش به درس ریاضی در دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد و بین باورها و ارزش های دانش آموزان با تأکید بر نقش واسطه ای فرهنگ مدرسه و فرایند آموزش و نگرش به درس ریاضی در دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصرانی، علی، اسماعیلی شاد، بهرنگ، و سلیمان پورعمران، محبوبه. (1398). رابطة بین وضعیت اجتماعی-اقتصادی و باورها و ارزش های دانش آموزان با نگرش به درس ریاضی با تأکید بر نقش واسطه ای فرهنگ مدرسه و فرایند آموزش ریاضی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 16(35 (پیاپی 62) )، 132-146. SID. https://sid.ir/paper/516324/fa

    Vancouver: کپی

    نصرانی علی، اسماعیلی شاد بهرنگ، سلیمان پورعمران محبوبه. رابطة بین وضعیت اجتماعی-اقتصادی و باورها و ارزش های دانش آموزان با نگرش به درس ریاضی با تأکید بر نقش واسطه ای فرهنگ مدرسه و فرایند آموزش ریاضی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1398؛16(35 (پیاپی 62) ):132-146. Available from: https://sid.ir/paper/516324/fa

    IEEE: کپی

    علی نصرانی، بهرنگ اسماعیلی شاد، و محبوبه سلیمان پورعمران، “رابطة بین وضعیت اجتماعی-اقتصادی و باورها و ارزش های دانش آموزان با نگرش به درس ریاضی با تأکید بر نقش واسطه ای فرهنگ مدرسه و فرایند آموزش ریاضی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 16، no. 35 (پیاپی 62) ، pp. 132–146، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516324/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button