مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش متون کاربردی بر مهارت خواندن دانش آموزان آهسته گام (ناتوانی هوشی) دبستانی دارای نشانگان داون با رویکرد برنامهٔ آموزش انفرادی خانواده محور

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

دانش آموزان آهسته گام (ناتوانی هوشی) با نشانگان داونQ2

چکیده

 زمینه و هدف: هدف اصلی در آموزش دانش آموزان آهسته گام (ناتوانی هوشی) با نشانگان داون این است که به آن ها کمک شود تا توانایی های بالقوه خود را تا بالاترین درجه پرورش دهند و در جهت تأمین نیازهای خود و انتظارات معقول جامعه به کفایت لازم برسند. هدف از پژوهش حاضر, ارزیابی اثربخشی آموزش متون خواندن کاربردی بر مهارت خواندن دانش آموزان آهسته گام (ناتوانی هوشی) با نشانگان داون با رویکرد برنامهٔ آموزش انفرادی خانواده محور بود. روش بررسی: روش تحقیق حاضر نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعهٔ آماری تمام دانش آموزان دبستانی آهسته گام (ناتوانی هوشی) با نشانگان داون شهرستان همدان بودند که در سال تحصیلی 96-1395در مدارس استثنایی شهرستان همدان مشغول به تحصیل بودند. نمونه شامل 20 نفر دانش آموز آهسته گام (ناتوانی هوشی) دبستانی بانشانگان داون بود که به صورت در دسترس انتخاب گردیدند. به منظور جمع آوری اطلاعات لازم, از دو آزمون جداگانهٔ پیشرفت تحصیلی خواندن (پیش آزمون و پس آزمون) محقق ساخته استفاده شد. داده های به دست آمده از طریق انجام آزمون تحلیل کوواریانس و با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش متون خواندن کاربردی با رویکرد برنامهٔ آموزش انفرادی خانواده محور بر عملکرد خواندن دانش آموزان آهسته گام (ناتوانی هوشی) با نشانگان داون, تأثیر معناداری دارد (0٫ 001p<). نتیجه گیری: از نتایج به دست آمده در پژوهش حاضر استنباط می شود هرچه قدر متون خواندنی که به دانش آموزان آهسته گام (ناتوانی هوشی) با نشانگان داون آموزش داده می شود, کاربردی تر باشد, یعنی دانش آموزان توانایی خواندن, فهمیدن و کاربست آن متون را در زندگی روزانه و موقعیت های اجتماعی داشته باشند, عملکردشان در خواندن بهبود می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی سیاح، علی، افروز، غلامعلی، ارجمندنیا، علی اکبر، و غلامعلی لواسانی، مسعود. (1397). اثربخشی آموزش متون کاربردی بر مهارت خواندن دانش آموزان آهسته گام (ناتوانی هوشی) دبستانی دارای نشانگان داون با رویکرد برنامهٔ آموزش انفرادی خانواده محور. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/517191/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی سیاح علی، افروز غلامعلی، ارجمندنیا علی اکبر، غلامعلی لواسانی مسعود. اثربخشی آموزش متون کاربردی بر مهارت خواندن دانش آموزان آهسته گام (ناتوانی هوشی) دبستانی دارای نشانگان داون با رویکرد برنامهٔ آموزش انفرادی خانواده محور. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/517191/fa

    IEEE: کپی

    علی صادقی سیاح، غلامعلی افروز، علی اکبر ارجمندنیا، و مسعود غلامعلی لواسانی، “اثربخشی آموزش متون کاربردی بر مهارت خواندن دانش آموزان آهسته گام (ناتوانی هوشی) دبستانی دارای نشانگان داون با رویکرد برنامهٔ آموزش انفرادی خانواده محور،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/517191/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button