Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

346
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

294
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر به کارگیری آموزش مهارت های زندگی توسط معلمان برکنترل رفتار زورگوئی دانش آموزان پایه پنجم و ششم مدارس ابتدایی شهرستان میناب

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 50

چکیده

 این مقاله اثربخشی بررسی آموزش مبتنی بر مهارت های زندگی در کاهش زورگویی دانش آموزان پسر و دختر پایه پنجم و ششم ابتدایی میناب را برسی می کند نوع پژوهش شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون– پس آزمون با گروه کنترل است که جامعه آماری دانش آموزان پسر و دختر پایه پنجم ششم ابتدایی شهرستان میناب است که در سال تحصیلی 93-1392 مشغول به تحصیل بودند. به منظور اجرای پژوهش پس از انجام جامعه سنجی و اجرای پرسشنامه روابط با همگنان (که بخشی از آن زورگویی کودکان را اندازه گیری می نماید), 80 نفر از کودکانی که بر اساس تحلیل نتایج جامعه سنجی و نمرات کسب شده در پرسشنامه روابط با همگنان, به عنوان زورگو طبقه بندی شده بودند به صورت تصادفی در چهار گروه 20 نفره آزمایش و کنترل جایگزین شدند. هر دو گروه آزمایشی, به مدت 9 جلسه (در هر هفته یک جلسه) در برنامه آموزش مبتنی بر مهارت های زندگی مورد آموزش قرار گرفتند, ولی دو گروه کنترل هیچگونه آموزشی دریافت نکرد. هر چهار گروه آزمایشی و گروه کنترل پس از 2 ماه, مورد بررسی مجدد قرار گرفتند. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS20 و با استفاده از شاخص های توصیفی و آزمون تحلیل کواریانس چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تفاوت معنی داری (001/0P<) را در مرحله پس آزمون بین دو گروه آزمایشی و کنترل نشان داد. نتایج در مرحله پیگیری نیز تفاوت معناداری (001/0P<) را بین دو گروه آزمایشی و کنترل نشان داد. با توجه به وجود تفاوت معنی دار بین گروه های آزمایشی و کنترل در پس آزمون و در دوره پیگیری می توان گفت که برنامه آموزش مبتنی بر مهارت های زندگی به عنوان روش آموزشی موثر و مکمل برای کاهش زورگویی در کودکان زورگو, قابلیت استفاده دارد. نتایج بر اساس بنیادهای نظری مورد تبیین قرار گرفته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفری، خدیجه. (1398). تأثیر به کارگیری آموزش مهارت های زندگی توسط معلمان برکنترل رفتار زورگوئی دانش آموزان پایه پنجم و ششم مدارس ابتدایی شهرستان میناب. پژوهشنامه اورمزد، -(49 (ضمیمه شماره 2) )، 20-50. SID. https://sid.ir/paper/517240/fa

    Vancouver: کپی

    صفری خدیجه. تأثیر به کارگیری آموزش مهارت های زندگی توسط معلمان برکنترل رفتار زورگوئی دانش آموزان پایه پنجم و ششم مدارس ابتدایی شهرستان میناب. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1398؛-(49 (ضمیمه شماره 2) ):20-50. Available from: https://sid.ir/paper/517240/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه صفری، “تأثیر به کارگیری آموزش مهارت های زندگی توسط معلمان برکنترل رفتار زورگوئی دانش آموزان پایه پنجم و ششم مدارس ابتدایی شهرستان میناب،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 49 (ضمیمه شماره 2) ، pp. 20–50، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/517240/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا