مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

423
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش و یادگیری در گروه های کوچک

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 106

چکیده

 استفاده از گروه های کوچک در یادگیری و آموزش سابقه بسیار طولانی دارد. شواهد موجود نشان می دهند که کنفسیوس (Confucius) و سقراط (Socrates) در بیش از دو هزار و پانصد سال پیش از پتانسیل های آموزشی موجود در گروه های کوچک استفاده های بسیار موفقیت آمیزی را به عمل آورده اند [1]. اگرچه ممکن است که گروه های کوچک در تعداد و ساختار خود بر اساس فرهنگ و نهادهای آموزشی موجود در جامعه, متفاوت باشند, اما در مجموع, هر گروه آموزشی مشتمل بر 10 فراگیرنده است که به طور فعال و در یک محیط صمیمی به یادگیری می پردازند [2]. برای موفقیت هر گروه کوچک آموزشی, سه مشخصه خاص در نظر گرفته شده است که عبارتند از: مشارکت فعال (Active participation) اعضاء برای انجام یک فعالیت مشخص همراه با ارائه بازتاب های (Reflections) لازم. بنابراین, هر گروه آموزشی زمانی به موفقیت دست پیدا می کند که اعضاء شرکت کننده آن از انگیزه های لازم برای مشارکت فعال در یک کار گروهی برخوردار باشند. این مشارکت فعال پیرامون فعالیت مشخص گروه خواهد بود که همان فعالیت های یادگیری می باشد. در طی تعاملات بین اعضاء گروه, آن ها باید این امکان را داشته باشند تا در یک محیط صمیمی بتوانند به طور آزاد به بازتاب نظرات و تجربیات خود پیرامون موضوع مورد نظر پرداخته و به علاوه از نظرات و تجربیات سایر اعضاء گروه به منظور یک یادگیری عمیق برخوردار می شوند [2]. با توجه به اهمیتی که آموزش و یادگیری در گروه های کوچک دارد, مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان قصد دارد که در قالب چند مقاله آموزشی کوتاه به جنبه های مختلف آموزش و یادگیری در گروه های کوچک بپردازد. از این رو و در شماره حاضر مقاله ای, با عنوان "نقش هماهنگ کننده در آموزش و یادگیری گروه های کوچک" تقدیم خوانندگان فرهیخته می گردد [3]. ذکر این نکته ضروری است هرگونه مشارکت خوانندگان و نویسندگان محترم در قالب ارسال مقاله آموزشی, پژوهشی و نامه به سردبیر پیرامون آموزش و یادگیری در گروه های کوچک مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رضائیان، محسن. (1398). آموزش و یادگیری در گروه های کوچک. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 18(2 )، 105-106. SID. https://sid.ir/paper/517242/fa

Vancouver: کپی

رضائیان محسن. آموزش و یادگیری در گروه های کوچک. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1398؛18(2 ):105-106. Available from: https://sid.ir/paper/517242/fa

IEEE: کپی

محسن رضائیان، “آموزش و یادگیری در گروه های کوچک،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 18، no. 2 ، pp. 105–106، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/517242/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button