Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

786
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

443
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جایگاه تفکر انتقادی در ادبیات داستانی کتاب های درسی «بخوانیم» دورة ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 108 | صفحه پایان 121

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی جایگاه تفکر انتقادی در ادبیات داستانی کتب درسی «بخوانیم» دورة ابتدایی است. برای دستیابی به این هدف, از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. جامعة آماری این پژوهش شامل تمامی داستان های کتب درسی بخوانیم دورة ابتدایی در سال 95 بود. نتایج مطالعه نشان می دهد که در ادبیات داستانی بخوانیم پایة اول ابتدایی, هیچ اشاره ای به مؤلفه های تفکر انتقادی نشده است؛ در ادبیات داستانی پایة دوم مؤلفه های هنر اندیشیدن دربارة تفکر خود و قضاوت صحیح (مبتنی بر ملاک)؛ در ادبیات داستانی پایة سوم, مؤلفه های کنجکاوی اندیشه و قضاوت صحیح (مبتنی بر ملاک)؛ در ادبیات داستانی پایة چهارم, مؤلفة کنجکاوی اندیشه؛ در ادبیات داستانی پایة پنجم, مؤلفه های تعریف و شفاف سازی مسئله و در ادبیات داستانی پایة ششم, مؤلفه های استدلال و قضاوت صحیح (مبتنی بر ملاک) بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مصری، حلیمه، اسلامی، ادریس، و آفانی، کمال. (1398). بررسی جایگاه تفکر انتقادی در ادبیات داستانی کتاب های درسی «بخوانیم» دورة ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 16(36 (پیاپی 63) )، 108-121. SID. https://sid.ir/paper/518806/fa

    Vancouver: کپی

    مصری حلیمه، اسلامی ادریس، آفانی کمال. بررسی جایگاه تفکر انتقادی در ادبیات داستانی کتاب های درسی «بخوانیم» دورة ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1398؛16(36 (پیاپی 63) ):108-121. Available from: https://sid.ir/paper/518806/fa

    IEEE: کپی

    حلیمه مصری، ادریس اسلامی، و کمال آفانی، “بررسی جایگاه تفکر انتقادی در ادبیات داستانی کتاب های درسی «بخوانیم» دورة ابتدایی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 16، no. 36 (پیاپی 63) ، pp. 108–121، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518806/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا