مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

833
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش به دو روش کتابچه و کلیپ کارتونی بر رفتارهای پیشگیری از اثرات زیان بار اشعه آفتاب در دانش آموزان پسر شهر زاهدان

صفحات

 صفحه شروع 397 | صفحه پایان 402

چکیده

 مقدمه: تماس طولانی مدت و مداوم با نور خورشید بدون پوشش کافی به خصوص در ناحیه سرو گردن در دوران کودکی و نوجوانی, خطر ابتلا به سرطان پوست را در بزرگسالی افزایش می دهد. این مطالعه باهدف مقایسه تاثیر دو روش آموزشی سخنرانی همراه با کتابچه و سخنرانی همراه با کلیپ کارتونی بر رفتارهای پیشگیری از اثرات زیان بار اشعه آفتاب در دانش آموزان پسر انجام شد. روش کار: این مطالعه نیمه تجربی در سال 1392 در شهر زاهدان بر 200 دانش آموز پسر پایه ششم ابتدایی که به شکل خوشه ای چندمرحله ای به دو گروه آموزشی کتابچه آموزشی و نمایش کلیپ کارتونی تقسیم شدند انجام گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته چندقسمتی بود که روایی و پایایی آن تائید شد. بعد از گردآوری اطلاعات اولیه برنامه آموزشی جهت گروه اول شامل سخنرانی به همراه نمایش کلیپ کارتونی و برای ایجاد مشارکت و حضور فعالانه برای فراگیران یک مسابقه آموزشی درباره محتوی فیلم و پاورپوینت ها طراحی شد. جهت گروه دوم سخنرانی همراه با پرسش و پاسخ و در پایان جلسه کتابچه آموزشی بین دانش آموزان توزیع شد پس از گذشت 2 ماه مجددا داده ها گردآوری و با کمک نرم افزار آماری SPSS و آزمون های آماری تی مستقل و زوجی, کای اسکوئر, مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند.سطح معنی داری در این پژوهش 0.05 در نظر گرفته شده بود. نتایج: میانگین تغییرات نمرات آگاهی و رفتار به ترتیب در گروه کتابچه 1.38 و 0.33 درحالی که این تغییر در گروه فیلم 6.33 و 1.52 است. که این نتایج بیانگر آن است که آموزش توسط نمایش فیلم و انیمیشن موثرتر و برانگیزانندگی بیشتری نسبت به کتابچه دارد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج لازم است که برنامه های آموزشی متناسب با سن و ترجیحا«روش های آموزشی محرک, پویا و جذاب برای دانش آموزان تدوین شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مسعودی، غلامرضا، حسینی، عصمت السادات، میرزایی، رمضان، شهرکی پور، مهناز، و حسینی، سیدعلی. (1394). مقایسه تاثیر آموزش به دو روش کتابچه و کلیپ کارتونی بر رفتارهای پیشگیری از اثرات زیان بار اشعه آفتاب در دانش آموزان پسر شهر زاهدان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 58(7)، 397-402. SID. https://sid.ir/paper/52006/fa

    Vancouver: کپی

    مسعودی غلامرضا، حسینی عصمت السادات، میرزایی رمضان، شهرکی پور مهناز، حسینی سیدعلی. مقایسه تاثیر آموزش به دو روش کتابچه و کلیپ کارتونی بر رفتارهای پیشگیری از اثرات زیان بار اشعه آفتاب در دانش آموزان پسر شهر زاهدان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1394؛58(7):397-402. Available from: https://sid.ir/paper/52006/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا مسعودی، عصمت السادات حسینی، رمضان میرزایی، مهناز شهرکی پور، و سیدعلی حسینی، “مقایسه تاثیر آموزش به دو روش کتابچه و کلیپ کارتونی بر رفتارهای پیشگیری از اثرات زیان بار اشعه آفتاب در دانش آموزان پسر شهر زاهدان،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 58، no. 7، pp. 397–402، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/52006/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button