مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,042
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

523
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی استفاده از روش های قصه گویی بر افزایش دامنه لغات گفتاری دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی ناحیه یک سال 99-98

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 238

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی اثربخشی فعالیت های قصه گویی برای افزایش دامنه ی لغات و گفتار زبانی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی 10 مدرسه از مدارس دولتی ناحیه یک شهرستان بندرعباس انجام شده است. روش پژوهش آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی ناحیه یک شهرستان بندرعباس است که از میان 10 مدرسه, 4 کلاس پایه چهارم انتخاب شده است. که از میان آن ها 120 نفر (60 نفر در گروه آزمایش و 60 نفر در گروه کنترل) به روش نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورد نظر در این پژوهش آزمون افزایش گفتار زبانی و دامنه ی واژگان لغات است. که شامل واژگان ربطی, درک دستوری, تکمیل دستوری, مهارت معناشناسی, مهارت گوش دادن, صحبت کردن بود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در بخش آمار توصیفی, از میانگین انحراف استاندارد و فراوانی در بخش آمار توصیفی, از میانگین انحراف استاندارد و فراوانی و در بخش آمار استنباطی از تحلیل واریانس چند متغیره استفاده شده است. در پژوهش حاضر علاوه بر قصه گویی به پرداختن فعالیت هایی مثل قصه خوانی, نمایش خلاق, بحث و گفت و گو و گوش دادن به همزمانی آن ها نیز توجه شده است. نتایج پژوهش نشان داده که افزایش مولفه های گفتاری با بیش از 99 درصد اطمینان, تاثیر مثبت و معنادار بر رشد مهارت کلامی و افزایش دامنه ی لغات دانش آموزان داشته است. بیشتر فعالیت ها براساس یافته های کمی پژوهش, گواه صحت این مدعاست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، سمیه، و قاسمی گوربندی، بتول. (1399). بررسی اثربخشی استفاده از روش های قصه گویی بر افزایش دامنه لغات گفتاری دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی ناحیه یک سال 99-98. پژوهشنامه اورمزد، -(50 (ضمیمه شماره 2) )، 231-238. SID. https://sid.ir/paper/520582/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی سمیه، قاسمی گوربندی بتول. بررسی اثربخشی استفاده از روش های قصه گویی بر افزایش دامنه لغات گفتاری دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی ناحیه یک سال 99-98. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1399؛-(50 (ضمیمه شماره 2) ):231-238. Available from: https://sid.ir/paper/520582/fa

    IEEE: کپی

    سمیه صادقی، و بتول قاسمی گوربندی، “بررسی اثربخشی استفاده از روش های قصه گویی بر افزایش دامنه لغات گفتاری دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی ناحیه یک سال 99-98،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 50 (ضمیمه شماره 2) ، pp. 231–238، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/520582/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button