مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

179
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روایی و پایایی فرم فارسی پرسش نامهSLEQ از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردستان

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 58

چکیده

 نگرش معلمان نسبت به محیط مدرسه می تواند اطلاعات فراوانی را در مورد شرایط محیط مدرسه فراهم آورده و این اطلاعات می توانند در جهت ارتقائ عملکرد سازمان آموزش و پرورش یک جامعه مورد استفاده قرار گیرند. هدف از تحقیق حاضر, بررسی روایی و پایایی پرسش نامه سطح محیط مدرسه (SLEQ) از دیدگاه معلمان تربیت بدنی در استان کردستان می باشد. تعداد معلمان شرکت کننده 246 نفرکه شامل (138 آقا و 108 خانم) که با استفاده از نمونه گیری تصادفی و جدول کرجسای و مورگان به عنوان نمونه انتخاب شده بودند(N=200) و به پرسش نامه استاندارد سطح محیط مدرسه پاسخ دادند. پرسش نامه SLEQ برداشت معلمان از ابعاد روانی- اجتماعی محیط مدرسه می باشد. که شامل 56 آیتم, دریک مقیاس پنج ارزشی, و در هشت بعد:(1) حمایت از دانش آموزان (2) وابستگی (3) علاقه حرفه ای (4) اجماع کاری (5) توانمندسازی (6) نوآوری (7) کفایت منابع و (8) فشارکار,طراحی شده است. برای رواسازی پرسش نامه از روایی صوری و محتوایی (نظرات متخصصان), سازه (تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی) و پایایی از روش آلفای کرونباخ (خرده مقیاس های حمایت از دانش آموزان, وابستگی, علاقه حرفه ای, اجماع کاری, توانمندسازی, نوآوری, کفایت منابع و فشار کار به ترتیب 0.77, 0.68, 0.71, 0.66, 0.73, 0.70, 0.72, 0.68 و کل مقیاس 0.859) استفاده شد.. باتوجه به ضرایب آلفای کرونباخ یاد شده می توان فرم فارسی مقیاسSLEQ را دارای پایایی مطلوبی قلمداد کرد. بطورکلی می توان گفت این پرسش نامه ابزار مناسبی برای بررسی ادراک معلمان از شرایط محیط مدرسه می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، سردار، و ویسی، محمد. (1394). بررسی روایی و پایایی فرم فارسی پرسش نامهSLEQ از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردستان. پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، 4(1 (پیاپی 13))، 49-58. SID. https://sid.ir/paper/520644/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی سردار، ویسی محمد. بررسی روایی و پایایی فرم فارسی پرسش نامهSLEQ از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردستان. پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی[Internet]. 1394؛4(1 (پیاپی 13)):49-58. Available from: https://sid.ir/paper/520644/fa

    IEEE: کپی

    سردار محمدی، و محمد ویسی، “بررسی روایی و پایایی فرم فارسی پرسش نامهSLEQ از دیدگاه دبیران تربیت بدنی استان کردستان،” پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 49–58، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/520644/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button